Performancing Metrics

ایران را متقاعد کردیم سلاح هسته‌ای نسازد | اتاق خبر
کد خبر: 346142
تاریخ انتشار: 7 خرداد 1395 - 17:36
اوباما مدعی شد:
رئیس‌جمهور آمریکا با تکرار ادعاهای خود درخصوص برنامه هسته‌ای کشورمان گفت: کشور بزرگ و پیچیده ایران را متقاعد کردیم سلاح اتمی نسازد.

به گزارش اتاق خبر، باراک اوباما رییس جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری در ایسه شیما در ژاپن، با اشاره به توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 با بیان این که توافق هسته‌ای با ایران یکی از بزرگترین دستاوردهای ما است؛ مدعی شد: ما توانستیم بدون اینکه مجبور باشیم حتی یک گلوله شلیک کنیم، کشوری بزرگ و پیچیده را که برنامه هسته‌ای به اندازه کافی توسعه یافته داشت، متقاعد کنیم که سلاح اتمی نسازد.

 اوباما در بخش دیگری از این کنفرانس به موضوع هسته‌ای کره شمالی اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه ما پیشرفتی را که انتظار داشتیم، در رابطه با کره شمالی شاهد نبو‌ده‌ایم اما توانسته‌ایم جامعه بین‌المللی را متحد و بسیج کنیم تا فعالیت‌های تکثیر (هسته‌ای) آنها با دقت بیشتر زیر نظر و حسابرسی باشد. کره شمالی نگرانی بزرگی برای همه ماست. البته آنها هنوز به درجه ای نرسیده‌اند که بتوانند به طور موثری اهدافی را در آمریکا بزنند، اما هر بار که آنها آزمایشی انجام می‌دهند، حتی اگر این آزمایش‌ها شکست هم بخورد، چیز جدیدی یاد می‌گیرند.

 این ادعاها در حالی مطرح شده است که مقامات ایران همواره هرگونه ادعا علیه برنامه هسته‌ای کشورمان را رد و تاکید می‌کنند که فعالیت‌های هسته‌ای ایرا ن ماهیت کاملا صلح‌آمیز دارد و سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین دفاعی این کشور ندارد.

منبع: ایسنا

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید