Performancing Metrics

امیدوارم جنگ سریع تمام شود | اتاق خبر
کد خبر: 346182
تاریخ انتشار: 8 خرداد 1395 - 00:05
ستاره بسکتبال سوریه:
میشل معدنلی ستاره یک دهه گذشته بسکتبال سوریه با اشاره به وضعیت نامناسب کشورش می گوید دیگر بسکتبال در غرب‌آسیا همانند گذشته خوب و قدرتمند نیست.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، زمانی بود که در بسکتبال غرب آسیا و البته آسیا سوریه هم حرف‌های زیادی برای گفتن داشت. الجلا باشگاهی بود که همیشه جزو مدعیان رقابت‌های قاره کهن محسوب می‌شد اما اندک اندک از صحنه رقابت خارج شد و در کل بسکتبال سوریه با توجه به شرایط این کشور ضعیف و ضعیف‌تر شد. اما در هفته گذشته تیم ملی این کشور که خودش را برای رقابت‌های غرب‌آسیا آماده می‌کند در ایران اردو زد تا بتواند با استفاده از امکانات بسکتبال ایران شرایطش را بهتر کند.

در میان بازیکنان این کشور میشل معدنلی ستاره ریز نقش این کشور هم حضور داشت که جزو بهترین‌های گذشته و البته اکنون بسکتبال سوریه شناخته می‌شود. او بعد از این مسابقه به جمع خبرنگاران آمد و گفت و گویی انجام داد که در ادامه می‌خوانید:

 

*وضعیت تیم ملی سوریه را چطور می‌بینی؟

آیا خود شما می‌توانید درباره این تیم نظری بدهید؟ وضعیت کاملا مشخص است. وضعیت سوریه در کل خوب نیست و این موضوع کاملا بر بسکتبال تاثیر گذاشته و شرایط واقعا بد است. لیگ درست و حسابی نیست و هیچ چیز همانند گذشته انجام نمی‌شود. لیگ بسیار ضعیف و فقیری داریم و اکثر بازیکنان مثل من کشور را ترک کرده‌اند. من در چین بازی می‌کنم یا به فیلیپین می‌روم و از سال 2012 دیگر در سوریه نیستم. با این حال بازیکنان جوانی هم داریم که می‌توانند بهتر شوند اما شرایطشان اصلا خوب نیست. این کمپی که در ایران برگزار کردیم نیز اولین کمپ شاید بعد از چهار سال باشد که نشان می‌دهد شرایط چطور است.

 

*در این کمپ چه برنامه‌هایی داشتید؟

نزدیک به ده روز است که در ایران حضور داریم و تمرین‌های بسیار سنگین و فشرده‌ای داریم. سعی شده تا بازیکنان یک مقدار در فضای بسکتبال قرار بگیرند و بتوانند هماهنگ شوند. زمان بسیار کمی داریم تا آماده شویم چرا که مسابقات غرب‌آسیا در پیش است و متاسفانه در ابتدای همین اردو نیز یکی از مهره‌های خوبمان را از دست دادیم. ما در ایران چند بازی دوستانه هم داشتیم که کمک کرد هماهنگ شویم و بتوانیم در کنار یکدیگر بازی کنیم. برابر ایران هم سعی کردیم خوب کار کنیم. به هر حال تیم ما شرایطش مشخص است و ایران هم که سال‌ها است جزو بهترین‌های آسیا است. به نظرم برابر ایران خوب کار کردیم.

 

*تیم ملی ایران تغییرات زیادی در بازیکنانش ایجاد کرده‌ و قصد دارد امسال به جوانان فرصت بدهد. نسل جدید بسکتبالیست‌های ایران را چطور می بینی؟

بله! بازیکنان زیادی دیدم که در بین آنها تنها اوشین ساهاکیان،‌ ارسلان کاظمی و اصغر کاردوست را می‌شناختم و دیگر بازیکنان جدید هستند. پانزده بازیکن جوان در تیم ملی ایران دیدم که شرایط خوبی دارند. بازیکنان جوان از نظر فیزیکی خیلی خوب هستند و تمرین های مناسبی هم دارند. به خوبی می‌دانیم که شرایط بسکتبال ایران بسیار خوب است و در ده سال گذشته همیشه برای بهترین نتیجه کار می‌کند.

 

*سوریه اکنون هیچ لیگ داخلی ندارد؟

لیگ داریم اما مثل گذشته قدرتمند نیست. لیگ بسیار کوچکی برگزار می‌شود و شرایط تیم ها اصلا مهم نیست.

 

*سوریه باشگاهی به نام الجلا داشت که همیشه جزو مدعیان بود. این تیم اکنون چه وضعیتی دارد؟

الجلا دیگر همانند گذشته نیست چرا که همه چیزش را از دست داده‌است. همه بازیکنان رفته‌اند و دیگر هیچ چیزی ندارند. حتی باشگاه و سالن الجلا خراب شده است. دیگر پولی نیست و همه چیز خراب شده و اکنون همه چیز در سوریه گران شده‌است. امیدوارم این جنگ هرچه زودتر به پایان برسد.

 

*در گذشته غرب‌آسیا قدرتمند بود و در کنار تیم‌های قوی رقابت های خوبی هم داشت. چرا در سال‌های اخیر افت چشمگیری داشته‌است؟

ببینید خب شرایط سوریه که مشخص است. شرایط کشور اصلا خوب نیست اما نمی‌دانم چرا اردن که مشکلی ندارد مثل گذشته سرمایه گذاری نمی‌کند؟ چرا دیگر به بسکتبال توجه نمی‌کنند؟ بسکتبال اردن مثل گذشته نیست و لبنان تنها کشوری است که تلاش می‌کند در رقابت بماند. نمی‌دانم چرا ایران هم مثل گذشته نیست. رقابت های غرب‌آسیا واقعا در گذشته خوب بود اما اکنون این طور نیست.

 

*مشکل اصلی را در چه می بینی؟

به نظرم کنفدراسیون غرب‌آسیا خوب عمل نمی‌کند. باید باشگاه‌ها را به سمت سرمایه گذاری و فعالیت سوق دهد. با برنامه‌ریزی جدید، قوانین جدید و تفکری تازه بسکتبال را رشد بدهد. باید به باشگاه‌ها کمک کند تا بتوانند رقابت کنند. وقتی این شرایط در غرب‌آسیا وجود ندارد و بازیکنان هم نمی‌توانند در تیمی بازی کنند خب می‌بینیم که همه به چین می روند که سرمایه گذاری خوبی دارد و رقابت‌هایش در سطح بالایی برگزار می‌شود. چرا اکنون اکثر بازیکنان خوب دیگر برایشان غرب‌آسیا مهم نیست و به چین می روند؟ باید مسوولان به فکر باشند و شرایطی برای بسکتبال غرب‌آسیا مهیا کنند که مثل گذشته شود.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید