Performancing Metrics

افزایش 'هشت برابری' حملات هوایی آمریکا به پاکستان در دوره 'اوباما' | اتاق خبر
کد خبر: 346186
تاریخ انتشار: 8 خرداد 1395 - 00:48
آمار و ارقام نشان می دهد حملات پرنده های آهنی بدون سرنشین آمریکا به مناطق مختلف خاک پاکستان که از سال 2004 و در زمان ریاست جمهوری 'جرج بوش' آغاز شده است، در دوره ریاست جمهوری 'باراک اوباما' نزدیک به 'هشت برابر' افزایش داشته است.

اتاق خبر - بر اساس طبق آمار منتشره از سوی 'موسسه ژورنالیسم تحقیقی'(یک موسسه غیردولتی درلندن) از سال 2004 تاکنون در مجموع 424 فقره حمله توسط پهپادهای آمریکا به خاک پاکستان انجام شده که 51 مورد آن در دوره ریاست جمهوری جرج بوش بوده و 373 مورد هم در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما رخ داده است.

براساس آمار منتشره از سوی این موسسه، دست کم دو هزار 500 نفر بر اثر این حملات جان خود را از دست داده اند که تعداد قابل توجهی از آنان را افراد عادی و ساکنان مناطق بمباران شده تشکیل می دهند.
'رستم شاه مهمند' سفیر سابق پاکستان در افغانستان و همچنین بسیاری دیگر از کارشناسان پاکستانی و افراد مطلع اعلام کرده اند که دست کم 80 درصد قربانیان حملات پهپادهای آمریکایی، از افراد بی گناه هستند.
آمریکا مدعی است این حملات را با هدف مبارزه با گروه های تروریستی و شبه نظامی انجام می دهد. واشنگتن درحالی این ادعا را مطرح می کند که در طول 12 سال حملات بی وقفه هواپیماهای بدون سرنشین این کشور به مناطق مختلف خاک پاکستان و همچنین افغانستان، پدیده تروریسم در هر دو کشور تشدید شده است.
بیشترین تعداد حملات پهپادهای آمریکایی به خاک پاکستان در 12 سال اخیر، در سال 2010 انجام شد. تنها در این سال، تمامیت ارضی پاکستان 128 بار توسط پهپادهای آمریکایی نقض شد.
مقامات پاکستان بارها و بارها ضمن محکوم کردن این حملات، آن را نقض صریح حاکمیت ملی و تمامیت ارضی پاکستان و مغایر با منشور سازمان ملل دانسته اند.
مردم پاکستان نیز بارها با برگزاری تظاهرات ضدآمریکایی در مناطق مختلف این کشور، خشم و انزجار خود را از کاخ سفید و ادعاهای دروغین آن مبنی بر مبارزه با تروریسم در منطقه ابراز داشته اند.
با این وجود این حملات پس از 12 سال هنوز متوقف نشده و تازه ترین مورد آن، روز شنبه گذشته در منطقه ای در بلوچستان پاکستان رخ داد.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید