Performancing Metrics

بحران عرضه سوخت هنوز پایان نیافته است | اتاق خبر
کد خبر: 346572
تاریخ انتشار: 9 خرداد 1395 - 07:24
وزیر ترابری فرانسه:
آلن ویدآلیس وزیر ترابری فرانسه روز شنبه هشدار داد که با وجود بهبود وضع توزیع و عرضه سوخت در این کشور، بحران هنوز پایان نیافته است.

اتاق خبر -به گزارش خبرگزاری رویترز، این در حالیست که مانوئل والس نخست وزیر فرانسه گفت: آماده ادامه کار به رغم اعتراض ها در بندرها و مراکز ذخیره سازی سوخت توسط اعتصاب کنندگان مخالف طرح های دولت برای اصلاح قانون کار این کشور است.

والس موضع تندی علیه اتحادیه کارگری تندروی سی جی تی گرفته است که در نوک پیکان اعتصاب ها قرار دارد که در هفته اخیر، موجب متوقف شدن فعالیت پالایشگاه های این کشور و اختلال در توزیع و عرضه سوخت شده است.
ویدآلیس وزیر ترابری فرانسه در پی ملاقات میان نمایندگان دولت و صنایع نفت این کشور گفت: وضع ذخایر سوخت بهبود یافته، گرچه بحران ناشی از این اعتصاب ها، به طور کامل پایان نیافته است.
وی افزود: در برخی مناطق وضع تقریبا به حال عادی بازگشته و در دیگر مناطق از نزدیک مراقب اوضاع هستیم، اما نمی توانیم بگوییم که بحران به طور کامل پایان یافته است.
به گفته ویدآلیس، اقدام برای برطرف کردن موانع در انبارهای ذخیره سازی سوخت در صورت لزوم، ادامه خواهد یافت.
والس نیز در گفت وگو با روزنامه فرانسوی لوپاریزین گفت که مصمم به تصویب اصلاحات قانون کار است و بعید می داند که اعتراض ها دوباره اوج بگیرد.
والس افزود: ضمن احترام گذاشتن به اتحادیه های تجاری و کارگری از جمله سی جی تی، به نظر وی متوقف کردن فعالیت بندرها، انبارهای ذخیره سازی سوخت و پالایشگاه ها به ویژه در هنگامی که اقتصاد شروع به بیرون آمدن از رکود و بهبود یافتن کرده است، قابل پذیرش نیست.
والس اطمینان داد که مشکلی با «کنفدراسیون عمومی کار» و شخص «فیلیپ مارتینه» دبیرکل این اتحادیه، ندارد و افزود: این اتحادیه بازپس گیری لایحه را خواستار است و برای این خواسته، مسیر سخت و بن بستی را انتخاب کرده است.
وی همچنین درمورد به خشونت کشیده شدن اعتراض های مدنی درجامعه ابراز نگرانی کرد و گفت: به عنوان رئیس دولت مسئولیت دارم به گونه ای عمل کنم که فرانسویان به بنزین دسترسی داشته باشند و فعالیت نهادها تحت تاثیر بسته بودن مخازن سوخت قرار نگیرد.
والس تاکید کرد: به همین دلیل به خارج کردن مخالفان از پالایشگاه ها و انبارهای سوخت ادامه می دهیم.
قرار است والس روز شنبه با نمایندگان بخش های نفت و حمل و نقل دیدار کند.
«فرانسوآ اولاند» رئیس جمهوری فرانسه نیز روز جمعه با تاکید بر اراده خود برای پیش بردن اصلاحات قانون کار، اعلام کرد: تسلیم ناآرامی های اجتماعی نمی شود.
لایحه اصلاح قانون کار شکاف عمیقی میان حزب سوسیالیست حاکم و مخالفانی که برای جلوگیری از تصویب آن تلاش می کنند کشور را فلج کنند، ایجاد کرده است.
معترضان به لایحه اصلاح قانون کار روز پنجشنبه به دعوت اتحادیه های کارگری، هشتمین روز ملی اعتراض را برگزار کردند و شعار « والس استعفا کن» و «نه به قانون کار» سر دادند.
خبرگزاری فرانسه همچنین اعلام کرد: حدود 15 انبار ذخیره نفت با مداخله نیروهای پلیس باز شده و همانطور که دولت فرانسه اعلام می کند، دسترسی به حدود 100 انبار سوخت میسر شده است و تنها یک انبار در شهر پاریس همچنان در اعتصاب به سر می برد.
سخنگوی وزارت حمل و نقل فرانسه اعلام کرد: فعالیت در 20 درصد از جایگاه های عرضه سوخت با اختلال صورت می گیرد اما وضعیت درحال بهبود است.
روز گذشته (جمعه) نیز فعالیت شش پالایشگاه از هشت پالایشگاه سراسر فرانسه با کندی از سر گرفته شد.
اعتراض به لایحه اصلاح قانون کار پس از آگاهی مردم از تلاش دولت برای استفاده از حربه ای قانونی به منظور تصویب و اجرای لایحه بدون رای گیری در مجمع ملی (مجلس)، وارد مرحله تازه ای شده است.
این اعتراض ها با پیوستن کارکنان پالایشگاه ها به اعتصاب سراسری و حضور معترضان در محل انبارهای سوخت و بستن مسیر دسترسی به آن ها، فرانسه را با بحران کمبود سوخت مواجه کرد که ایجاد صف های طولانی در جایگاه های عرضه سوخت را در روزهای گذشته در پی داشت.
لایحه اصلاح قانون کار که به نام «مریم الخمری» وزیر کار فرانسه مشهور شده، دست کارفرمایان را برای اخراج کارگران باز‌تر می کند و نرخ پرداخت‌ های اضافه‌ کاری و نیز اضافه‌ کاری در شب را کاهش می ‌دهد.
افزایش اختیارات شرکت‌ ها در تغییر ساعات قانونی کار در هفته نیز از جمله موارد اصلاحی قانون کار است.
الخمری که سپتامبر (شهریور) سال گذشته با وعده کاهش نرخ بیکاری جانشین «فرانسوا روبسامان» در دولت فرانسه شد، در پارلمان این کشور از طرح جنجالی اصلاح قانون کار دفاع کرده است و آن را با ترغیب کارفرمایان به جذب نیروی بیشتر همسو می داند.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید