Performancing Metrics

تعداد کم عالمان بزرگ در تهران، مشکلی برای این شهر است | اتاق خبر
کد خبر: 346901
تاریخ انتشار: 10 خرداد 1395 - 03:46
آیت الله نوری همدانی:
آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید تعداد کم عالمان بزرگ در تهران را مشکلی اساسی برای این شهرعنوان کرد.

اتاق خبر - این مرجع تقلید روز یکشنبه در دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور بیان کرد: ستاد نماز جمعه باید با حوزه های علمیه مرتبط باشد و به افرادی که شایستگی لازم دارند برای عنوان امامت جمعه توجه شود اما در عین حال یکی از کمبودهای بزرگ دنیای اسلام، کمبود عالمان بنام است.
آیت الله نوری همدانی اظهار داشت: در تهران با وجود این همه جمعیت، تعداد عالمان بنام کم است و تهران به عنوان مرکز مملکت و نظام ولایی از عالمان بزرگ خالی است و این مشکل بزرگی است و در شهرهای دیگر نیز رجال علمی حضور کم رنگی دارند.
وی گفت: باید برای تربیت افراد عالم در شهرهای کشور تلاش کرد و نگاه ما باید به 50 سال آینده باشد و باید در برنامه ریزی ها نگاهی عمیق وجود داشته باشد.
وی تاکید کرد: سرلوحه کار نظام الهی همان کار سیاستگذاری ائمه جمعه است و نیاز به کادرسازی داریم و افرادی باید برگزیده شوند که از عهده این مسئولیت خطیر برآیند.
این مرجع تقلید ابراز داشت: کارهای مهمی در شورای سیاستگذاری ائمه جمعه انجام شده ولی اگر مرکزی تدارک دیده شود که از وجود مراجع تقلید و عالمان برجسته برای آموزش به ائمه جمعه استفاده شود امر مبارکی است تا مباحث فقهی در زمینه نماز جمعه بیان شود.
وی گفت: امامان جمعه باید باسواد باشند تا بتوانند در برابر دنیا طوری حرف بزنند که منطق اسلام از نظر فرهنگ، سیاست و اقتصاد بیان شود و اروپا و آمریکا نیز اسلام را پاسخ گو می دانند.
وی افزود: امامت جمعه مقام بسیار مهمی است چرا که مردم نگاه خاصی به این جایگاه دارند و باید راه های امرار معاش بهتر مردم، تولید ثروت و رخدادهای روزی که در دنیا واقع می شود توسط امامان جمعه بیان شود.
آیت الله نوری همدانی با تاکید بر این که برکت های انقلاب باید توسط امامان جمعه برای مردم بیان شود اظهار کرد: همانطور که تاکید رهبر معظم انقلاب آن است که سعی شود حوزه های علمیه انقلابی باقی بمانند توجه داشته باشیم که این جمله مخصوص حوزه ها نیست و ائمه جمعه باید مردم را در صحنه انقلاب نگه داشته و روحیه انقلابی آنان را تقویت کنند.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور روز یکشنبه در سفر به قم با حضرات آیات لطف الله صافی گلپایگانی، جعفر سبحانی و حسین نوری همدانی دیدار کرد.

ایرنا

94110

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید