Performancing Metrics

آمریکا عامل اصلی تنش‌ها در دریای جنوبی چین معرفی شد | اتاق خبر
کد خبر: 347018
تاریخ انتشار: 10 خرداد 1395 - 12:13
روزنامه ارگانی حزب کمونیست چین اعلام کرد که آمریکا با در پیش گرفتن سیاست های نامناسب در دریای جنوبی، این منطقه مهم دریانوردی را به کانون تنش ها تبدیل کرده و بر تداوم این روند اصرار دارد.

اتاق خبر - «چاینا ارگ» روز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد که این نگرانی ها در وزارتخانه های دفاع و خارجه چین نیز مشهود است و این دو وزارتخانه بارها نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کرده و از عواقب ناگوار آن هشدار داده‎اند.
بر اساس گزارش این رسانه چینی، آمریکا نه تنها قصد خروج از دریای جنوبی را ندارد بلکه می خواهد برنامه های بیشتری به لحاظ نظامی در این منطقه داشته باشد.
گزارش یادآور می شود: آمریکا تاکید دارد که حراست از دریانوردی آزاد در دریای جنوبی از وظایف این کشور است و با مخالفت های چین حاضر نیست این برنامه را رها کند.
به همین خاطر اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا نیز هفته قبل در سخنانی اعلام کرد که کشورش به همین منظور جنگنده ها و کشتی های جنگی بیشتری به منطقه اعزام می کند.
چاینا ارگ نوشته است که واشنگتن تعمدا در حال دامن زدن به تنش ها در دریای جنوبی با اعزام قوای نظامی است و در این راستا از همکاری کشورهایی نظیر فیلیپین و ژاپن نیز بهره مند می شود.
گزارش خاطرنشان می کند: شرایط امروز به گونه ای شده که این کشور دیگر نیت خود را برای نقض خشونت آمیز حق حاکمیت و تمامیت ارضی دیگران در دریای جنوبی پنهان نمی کند.
این رسانه همچنین به سخنان «ما جایو شو» نماینده چین در ژنو اشاره می کند که گفت: مسئله دریای جنوبی موضوعی بین همسایگان است که ارتباطی به بیگانگان ندارد و باید به شکل صلح آمیز میان آنها حل وفصل شود.
چاینا دیلی، دیگر روزنامه ارگانی حزب حاکم چین نیز امروز نوشت: براساس یک نقشه قدیمی که «مارتین میلر» محقق غربی در سال 1899 میلادی آن را ترسیم کرده و اخیرا منتشر شده، به خوبی ثابت می کند ادعاهای فیلیپین در دریای جنوبی دروغ است و این منطقه جزو تمامیت ارضی و حق حاکمیتی چین محسوب می شود.
رسانه های چین به آمریکا توصیه کرده اند که هر چه زودتر از منطقه خارج شده و خود را درگیر مسائل منطقه ای دریای جنوبی نکند.
دریای جنوبی از جمله مناطق مهم شرق آسیا محسوب می شود که علاوه بر چین که مدعی قسمت اعظم این پهنه آبی است، کشورهایی نظیر ویتنام، فیلیپین، مالزی، تایوان و برونئی نیز ادعای مالکیت بر بخش‌هایی از آن را دارند.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید