Performancing Metrics

تفرقه سلاحی جدی علیه مسلمانان | اتاق خبر
کد خبر: 347114
تاریخ انتشار: 10 خرداد 1395 - 12:41
ولایتی در دیدار با علمای اندونزی مطرح کرد:
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: همان کسانی که تکفیری‌ها را ایجاد کردند امروز در بین مسلمانان اندونزی تفرقه ایجاد می کنند و از گسترش تکفیری ها به عنوان سلاح جدی علیه مسلمانان استفاده می کنند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا، جمعی از شخصیت‌های اهل سنت مالزی صبح امروز(دوشنبه)، با علی اکبر ولایتی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفت‌وگو کردند. ولایتی در این دیدار گفت و گو و ملاقات با علمای اندونزی را فرصت مغتنمی برای همکاری جهت پیشرفت اسلام خواند و افزود: علمای دوکشور سابقه همکاری های خوبی دارند.علاوه براین اندونزی همواره در آسیای جنوب شرقی سردمدار اسلام است و تلاش های مثبتی جهت پیشرفت اسلام انجام می دهد.

وی با اشاره به سابقه استعمارستیزی اندونزی تاکید کرد: ملت اندونزی سال ها علیه استعمار هلند و بعدها اشغال کشورشان توسط ژاپن مبارزه کردند علاوه براین ما نقش تاسیس جنبش غیر متعهدها در بانکوک را فراموش نمی کنیم و علاوه برآن باید بگویم گسترش نیروهای تکفیری سلاح جدید استعمار علیه مسلمانان است.

ولایتی گفت: پس از انقلاب اسلامی روابط دو کشور هرروز افزایش یافت البته این رابطه خوب دشمنانی هم دارد که از آن جمله می توان به کشورهای غربی و مشخصا به آمریکایی ها اشاره کرد.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع افزود: اختلاف افکنی بین شیعیان و اهل تسنن توسط برخی غربی ها و کسانی که تکفیری ها را ایجاد کردند انجام می شود.همچنین باید توجه کنیم که خطر تکفیری ها از آفریقا تا آسیا وجود دارد و همان ها که تکفیری ها را ایجاد کردند امروز بین مردم اندونزی هم تفرقه ایجاد می کنند و تلاششان در جهت تفرقه در بین مسلمانان است.

وی ادامه داد: در اندونزی خطرتکفیری ها علیه شیعیان وجود داشت ولی باهوشیاری مردم امروز خطر تکفیری ها در اندونزی کاهش یافته است.

ولایتی با تاکید برحمایت های ایران از اندونزی به عنوان کشور مسلمان افزود: من درگذشته با وزیر خارجه سابق اندونزی دیداری داشتم و شاهد بودم که دو کشور همواره روابط نزدیکی با یکدیگر داشته اند.

وی ادامه داد: امروز پرچم وحدت بین مسلمین را مقام معظم رهبری برافراشته اند همچنین مجمع جهانی اهل بیت(ع) و مجمع تقریب نقش مهمی در ارتباط بین مسلمان ایران با سایر کشورها دارد.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: توقع ما از اندونزی این است که مثل گذشته نقش مهمتری در پیشبرد اهداف مسلمانان داشته باشد و ایران هم باتوجه به این سیاستش گام برمی دارد که اگر استعمارگران برای تفرقه افکنی در کشوری اقدام کنند ایران در حمایت از مسلمانان آنها تلاش بیشتری خواهد کرد.

نماینده اندونزی نیز با اشاره به لزوم مقابله با وهایت و افراطی گری گفت: در یکی از جزایر اندونزی که علمای اهل تشیع زیادی در آن ساکن هستند وهابیون تلاش می کنند قبور آنها را از بین ببرند و تلاش زیادی برای بیرون کردن اهل تشیع انجام داده اند و همواره توطئه چینی می‌کنند.

وی ادامه داد: برای ایجاد وحدت بین شیعیان جنبشی ایجاد کردیم هنوز از سوی دولت مجوز ندارد ولی تلاش می کند راهی برای بازگشت شیعیان به خانه هایشان پیدا کند.

او تاکید کرد: ما به شدت از تکفیری ها و اقداماتشان واهمه داریم .آنها خانه های شیعیان را آتش زده و برخی را کشتند و این درحالی است که قبل از ورود تکفیری ها هیچ مشکلی بین شیعیان و اهل تسنن نبود.

نماینده اهل تسنن اندونزی در هیئت ملاقات کننده با ولایتی با اشاره به این که تشابه فرهنگی بین شیعیان اندونزی و ایران بسیار زیاد است خاطرنشان کرد:ما خواهان گسترش روابط فرهنگی و مردمی هستیم. تعاملات مردمی در عرصه فرهنگی بسیار موثرتر از روابط بین دولت ها است.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید