Performancing Metrics

یک بی ام و سفارشی برای جشن تولد ۳۰ سالگی M3 | اتاق خبر
کد خبر: 347430
تاریخ انتشار: 11 خرداد 1395 - 16:45
امسال بی ام و M3 وارد سومین دهه عمر خود میشود و به همین مناسبت بی ام و اعلام کرده که یک مدل تولید محدود از M3 با نام « ۳۰ جارا » (۳۰ سال) عرضه خواهد کرد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از Car advise ، بی ام و M3 30 جارا بر اساس مدل مسابقه ای ۱۴۴۹۰۰ دلاری M3 سدان ساخته میشود که ۴۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور خواهد داشت (۱۹ اسب بخار بیشتر از M3 استاندارد). و به مناسبت سی امین سالگرد تولید M3 برخی امکانات خاص نیز روی آن نصب میگردد. یکی از این آپشن ها رنگ آبی متالیک ماکائو است. رنگی که در E30 M3 نیز به عنوان یک آپشن ویژه ارائه میگردید.

بی ام و M3 30 جارا

بی ام و M3 30 جارا

تمام ویژگی های پک مسابقه ای از قبیل تعلیق، اگزوز و صندلی ها حفظ شده و علاوه بر آن عبارت « ۳۰ سال M3 » (۳۰ Years M3) روی ورودی هوای سپر، کنار درب ها و پشت سری صندلی حک شده و در صفحه ای روی کنسول وسط شماره ساخت این مدل تولید محدود درج گردیده است. مانند تمام انواع M3، این خودرو نیز با دو گیربکس شش دنده دستی یا هفت دنده M-DCT با قیمت یکسان قابل سفارش است.

بی ام و M3 30 جارا

بی ام و M3 30 جارا

اگر بخواهیم مختصری به تاریخچه M3 بپردازیم باید گفت این مدل اولین بار با نام بی ام و E30 M3 و در بهار ۱۹۸۶ به رسانه ها معرفی گردید. با موتوری ۲٫۳ لیتری با قدرت ۲۰۰ اسب بخار و وزن تنها ۱۲۰۰ کیلوگرم در زمان خود خودرویی فوق العاده محسوب میگشت. پس از مدل های E36، E46، E90/92/93 و در حال حاضر مدل F30 عرضه شد. در M3 قدرت و قابلیت های خودرو به حدی افزایش می یابد که میتوان آن در تحولی در نمونه استاندارد بیان کرد.

بی ام و M3 30 جارا

بی ام و M3 30 جارا

خالی از لطف نیست که اشاره کنیم بی ام و در سال ۲۰۱۴ برای تولد سی سالگی M5 نیز مدل مشابه M5 جارا را عرضه کرده بود.

تنها ۵۰۰ دستگاه از این مدل ۳۰ سالگی M3 در سراسر جهان تولید خواهد شد که شایعاتی نیز مبنی بر عدم ارائه آن در استرالیا به گوش میرسد هرچند سخنگوی شعبه استرالیایی بی ام و آن را تکذیب کرده است. لنور فلچر مدیر ارتباطات بی ام و استرالیا میگوید : « ما اینجا یکی از بزرگترین جمعیت علاقمندان به این برند را داریم بنابراین دلیلی ندارد تا این خودرو در استرالیا در دسترس نباشد. »

بی ام و M3 30 جارا

بی ام و M3 30 جارا

جزییات، زمان ارائه و قیمت این مدل هنوز به تایید رسمی نرسیده و ما مشتاقانه منتظر مشاهده آن در سال جاری هستیم.

منبع: اخبار خودرو

نظرات
ADS
ADS
پربازدید