Performancing Metrics

گلایه بخش خصوصی و توضیح توانیر | اتاق خبر
کد خبر: 347685
تاریخ انتشار: 12 خرداد 1395 - 11:38
به تازگی با ورود سرمایه‌گذاران خارجی در حوزه صنعت برق نگرانی‌هایی برای بخش خصوصی داخلی مبنی بر کنار زده‌شدن آنها به وجود آمده، اما مدیر عامل توانیر این نگرانی‌ها را بی مورد دانسته و اعلام کرد که حمایت خود را از بخش خصوصی داخلی حذف نخواخیم کرد.

اتاق خبر: آرش کردی ، در خصوص نگرانی‌های بخش خصوصی گفت: این‌که بخش خصوصی اعلام می‌کند تنها از 20 درصد ظرفیت تولید خود استفاده کرده هیچ ارتباطی با بدهی‌ها ندارد بلکه موضوع اصلی مربوط به کار جاری است.

وی ادامه داد: امیدواریم با ورود منابع مالی بتوانیم بخش داخلی را رونق ببخشیم و از این طریق مشکلات موجود در صنعت برق را برطرف کنیم.

مدیر عامل توانیر با بیان این‌که برای حل این مساله لازم است که قرار‌داد‌های جدیدی امضاء شود، بیان کرد: تنها امضای این قرار‌داد‌ها بخش خصوصی را وادار به تولید می‌کند و این مساله می‌تواند موجب گردش نقدینگی شود.

کردی در خصوص ادعای بخش خصوصی مبنی بر واردات تجهیزات برقی از سوی وزارت نیرو و توانیر گفت: این موضوع هیچ‌گونه مصداق عینی ندارد و این گفته‌ها تنها به دلیل نگرانی‌های بخش خصوصی است.

وی با بیان این‌که دیدگاه ما این است که بتوان از طریق جذب سرمایه خارجی و فاینانس صنعت برق را رونق ببخشیم، اظهار کرد: در این راستا امتیازاتی را که با بخش داخلی فعالیت می‌کند می‌دهیم.

به گفته مدیر عامل توانیر ترجیح این است که قانون استفاده از توان حداکثری در کشور حتما رعایت شود لذا ما در تمام مناقصات این مساله را شرط اصلی قرار دادیم.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید