Performancing Metrics

میانگین سنی اعتیاد ایرانی ها به مواد مخدر | اتاق خبر
کد خبر: 347721
تاریخ انتشار: 12 خرداد 1395 - 14:31
بر اساس آمارهای موجود در نیمه نخست امسال از کل تلفات سوءمصرف مواد مخدر بیشترین آمار مربوط به مرگ بر اثر مسمومیت حاد است.

اتاق خبر: بر اساس اعلام پزشکی قانونی در نیمه نخست سال گذشته یک هزار و ۴۷۰ نفر بر اثر سوءمصرف مواد مخدر جان خود را از دست دادند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات یک هزار و ۴۶۰ نفر بود، هفت دهم درصد افزایش یافته است.

بر اساس آمارهای موجود در نیمه نخست امسال از کل تلفات سوءمصرف مواد مخدر بیشترین آمار مربوط به مرگ بر اثر مسمومیت حاد است.

از کل تلفات اعتیاد در این مدت ۷۷۴ نفر شامل ۷۰۱ مرد و ۷۳ زن بر اثر مسمومیت حاد جان خود را از دست داده‌اند، پس از آن عوارض مصرف طولانی‌مدت با ۴۷۲ نفر شامل ۴۱۳ مرد و ۵۹ زن و مواد روانگردان با ۲۲۴ نفر شامل ۱۹۶ مرد و ۲۸ زن در رتبه‌های بعدی دلایل مرگ بر اثر سوءمصرف مواد قرار می‌گیرند.

میانگین سنی معتادان بین ۲۰ تا ۴۰ سال است و ۴۵ درصد زیر ۲۰ سال سن هستند. عامل اعتیاد به مواد مخدر با معضلات اقتصادی، بیكاری و نبود امنیت شغلی تشدید می‌شود.

می‌توان جمعیت زنان معتاد به مواد اپیوئیدی را در کشور بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار نفر تخمین زد. همچنین میزان مصرف هروئین در معتادان زن و تعداد زنان مصرف‌کننده تزریقی مواد در کشور بین چهار تا ۹ هزار نفر تخمین‌زده می‌شود.

منبع:آرمان

 
کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید