Performancing Metrics

مسکو: آتش‌بس در سوریه تنها به ماه رمضان محدود نباشد | اتاق خبر
کد خبر: 348233
تاریخ انتشار: 14 خرداد 1395 - 15:08
معاون وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که مسکو خواهان برقراری آتش‌بسی در سوریه است که تنها محدود به ماه رمضان نباشد.

به گزارش اتاق خبر  به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه در سخنانی گفت: ما باید دنبال آتش‌بس دائمی در سوریه و فراهم آوردن فضای مناسب‌تر برای ازسرگیری مذاکرات و حل سیاسی باشیم. ما بیشتر خواهان برقراری آتش‌بس در سوریه قبل از ماه رمضان و دائمی کردن آن هستیم.

پیشتر رئیس کمیته روابط بین‌المللی در دومای روسیه گفت: سخت است پیشنهاد برخی گروه‌های مخالف سوری را برای آتش‌بس در ماه رمضان اجرا کرد. این یک طرح مفید و مهم است چراکه به دنبال مذاکرات گسترده میان بازیگران اصلی از جمله روسیه و آمریکا مطرح شده است اما شک و تردیدهایی درباره امکان اجرای آن وجود دارد.

از سوی دیگر، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه طی کنفرانس مطبوعاتی گفت: جدا کردن گروه‌های مخالف میانه رو از تروریست‌ها گام ضروری برای پیشرفت در روند حل و فصل سوریه است. برخی رسانه‌های غربی تلاش می‌کنند مسکو را مسئول قتل غیرنظامیان بدانند اما هدف اصلی دفاع از جبهه النصره و ممانعت از شکستش است.

وی درباره متهم شدن مسکو از سوی ترکیه به هدف قرار دادن غیرنظامیان در ادلب گفت: آنکارا از نشر اخبار کذب درباره نیروی هوایی ما بدون ارائه هیچ دلیل و مدرکی شرم ندارد.

زاخارووا آتش‌بس در سوریه را به طور کلی پایدار دانست.

وی ترکیه را به حمایت از گروه‌های تندرویی متهم کرد که مسئول نقض آتش‌بس در سوریه هستند.

زاخارووا همچنین استعفای محمد علوش، مذاکره کننده ارشد هیات مخالفان سوریه در ژنو را نمایش و طنز خواند و وی را به تلاش برای تخریب مذاکرات سوری - سوری درباره آتش‌بس با نظارت سازمان ملل متهم کرد.

94105

منبع: ایسنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید