Performancing Metrics

ماده غذايي که شما را تيزهوش مي‌کنند | اتاق خبر
کد خبر: 348504
تاریخ انتشار: 17 خرداد 1395 - 15:42
در ادامه 9 ماده غذايي معرفي شده که مصرف آن‌ها باعث مي‌شود تيزهوش‌تر شويد و مغز فعالي داشته باشيد.

به گزارش اتاق خبر،مواد غذايي که مي‌خوريد، به ويژه موادي که سرشار از آنتي‌اکسيدان هستند، به شما کمک مي‌کنند از بروز زوال عقل پيشگيري کنيد و سلامت مغز را بهبود بخشيد. طبق تحقيقات، مصرف سبزي‌ها و ميوه‌هاي رنگين و اجتناب از مصرف مواد غذايي فرآوري شده به شما کمک مي‌کند سالم بمانيد. در ادامه برخي از اين مواد غذايي که بر روي فعاليت مغز تأثير مثبت مي‌گذارند، معرفي شده‌اند.

طبق تحقيقات، مصرف سبزي‌ها و ميوه‌هاي رنگين و اجتناب از مصرف مواد غذايي فرآوري شده به شما کمک مي‌کند سالم بمانيد.

1. بلوبري
اين ميوه سرشار از آنتي‌اکسيدان است و استرس اکسداتيو بر روي مغز را کاهش مي‌دهد. همچنين بلوبري ظرفيت يادگيري و مهارت‌هاي حرکتي را بهبود مي‌بخشد.

2. مرکبات
ليموشيرين، ليموترش، پرتقال و گريپ‌فروت به شما کمک مي‌کند مغز خود را سالم نگه‌داريد. طبق يک تحقيق، افرادي که هر روز اين ميوه‌ها را مصرف مي‌کنند، با تأخير دوساله دچار ضعف ذهني مي‌شوند.

3. مغز ميوه‌ها
بادام درختي سرشار از ويتامين اي، چربي‌هاي تک‌سيرنشده و ويتامين‌ها و مواد معدني ديگر است. به همين دليل يک ميان وعده عالي محسوب مي‌شود که از ضعف ذهني پيشگيري کرده و به حفظ حافظه کمک مي‌کند. گردو نيز يک منبع غذايي قدرتمند براي مغز است؛ زيرا ميزان زيادي چربي اشباع‌نشده دارد.

4. ماهي
ماهي سالمون سرشار از امگا 3 است که به پيشگيري از ضعف ذهني کمک مي‌کند. ماهي ساردين، موتو ماهي و قزل‌آلاي خاکستري نيز منبع خوبي براي اسيدهاي چرب امگا 3 هستند. امگا 3 خواص ضدالتهاب دارد. در نتيجه التهاب بدن را کاهش مي‌دهد.

5. آووکادو
درست است که آووکادو سرشار از چربي است؛ اما اين چربي‌ها مفيد هستند و به عملکرد مغز کمک مي‌کنند. اين چربي‌ها به پيشگيري از فشارخون بالا که يکي از عوامل خطرزاي آلزايمر است، کمک مي‌کنند. همچنين آووکادو منبع خوبي از لوتئين است؛ نوعي کاروتينوئيد که با بهبود عملکرد ذهني ارتباط دارد.

6. قهوه
قهوه سرشار از آنتي‌اکسيدان است. طبق تحقيقات، افرادي که هر روز قهوه مي‌نوشند، کمتر احتمال دارد که به زوال عقل مبتلا شوند.

7. ماست چکيده
به جاي مصرف بستني، بهتر است ماست چکيده بخوريد. ويتامين‌ها و مواد معدني موجود در ماست چکيده به شما کمک مي‌کند استرس خود را کاهش دهيد و پرانرژي شويد. همچنين پروبيوتيک‌هايي مانند ماست چکيده از بروز ضعف ذهني و کاهش حافظه ناشي از افزايش سن پيشگيري مي‌کنند.

8. تخم‌مرغ
زماني که تخم‌مرغ مي‌خوريد، بدن از ويتامين‌هاي آن براي پشتيباني از حافظه و افزايش ارتباط ميان سلول‌هاي مغز استفاده مي‌کند.

9. غلات کامل
غلات کامل مانند جو دوسر، کلسترول بد را از بين مي‌برند و از تشکيل پلاک در رگ‌هاي خوني جلوگيري مي‌کنند.

منبع: آریا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید