Performancing Metrics

وال مارت قصد دارد از پهپادها برای صورت برداری کالاها در انبارهایش بهره ببرد | اتاق خبر
کد خبر: 348690
تاریخ انتشار: 17 خرداد 1395 - 00:38
یکی از سخت ترین و در عین حال کسل کننده ترین شغل های دنیا، وظیفه انبارداری است.

اتاق خبر - این مسئله در خصوص انبارهای بزرگ و شلوغی چون مراکز توزیع کالای مجموعه فروشگاه های زنجیره ای بزرگ وال مارت (Walmart)، بیش از همه صدق می کند. شاید به همین دلایل است که مدیران این شرکت تصمیم گرفته اند این شغل را از انسان ها گرفته و به پهپادها بسپارند.

این طرح قرار است به صورت آزمایشی در یکی از مراکز توزیع اصلی وال مارت به اجرا درآید، تا مشخص شود که آیا می توان از پهپادهای مجهز به دوربین برای ثبت موجودی کالاها استفاده برد؟ و این که آیا جایگزینی نیروی انسانی با این ربات های پرنده، به افزایش سرعت و دقت در انجام کارها منجر خواهد شد؟

تا به امروز نتایج بسیار امیدوار کننده بوده است؛ بررسی عملکرد یک پهپاد آزمایشی در یکی از انبارها نشان می دهد که این پرنده الکترونیکی قابل هدایت قادر است در عرض یک روز معادل کار یک انسان در چند ماه را به انجام برساند.

شاید چنین ادعایی کمی اغراق آمیز به نظر برسد، اما در هر صورت نتیجه حاصله مورد رضایت اولیه مدیران قرار گرفته است. در حال حاضر صورت برداری از موجودی یک انبار توسط تیمی از افراد و به صورت دستی انجام می گیرد. طوری که هر شخص می باید بارکد تک تک کالاها را اسکن کرده و وارد سیستم نماید. به علاوه این که برای دسترسی به برخی قفسه ها، نیاز به ابزارهای خاص از جمله نردبان و حتی بالابر است.

در آن سو اما یک پهپاد می تواند با سرعت بالا در هوا حرکت کرده و در هر ثانیه ۳۰ تصویر را به ثبت برساند. اگر وال مارت به این نتیجه برسد که ایده مذکور قابلیت اجرا در کلیه مراکز نگهداری و توزیع کالاهایش را دارا است، می تواند چند میلیون دلار در هزینه های خود صرفه جویی نماید. گرچه نمی توان این حقیقت را نیز نادیده گرفت که اجرای سراسری این طرح به معنی بیکار شدن تعداد قابل توجهی از نیروهای انباردار این کمپانی خواهد بود.

قرار است طرح جایگزینی پهپادها به جای نیروی انسانی تا ۶ الی ۹ ماه دیگر به صورت آزمایشی به اجرا درآید، تا به طور قطع کارایی آن به اثبات برسد.

دیجیاتو

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید