Performancing Metrics

کلینتون جیره خوار دولت های دیکتاتور به ویژه عربستان است | اتاق خبر
کد خبر: 348783
تاریخ انتشار: 17 خرداد 1395 - 08:35
اظهارات تند سندرز بر علیه کلینتون
'برنی سندرز' نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، هیلاری کلینتون را جیره خوار دولت های دیکتاتور خارجی بویژه دولت عربستان خواند و تصریح کرد که کلینتون در زمانی که وزرات خارجه این کشور را به عهده داشت با قبول اعانات دولت ریاض ارزش های آمریکایی را زیر

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایرنا، 'برنی سندرز' نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، هیلاری کلینتون را جیره خوار دولت های دیکتاتور خارجی بویژه دولت عربستان خواند و تصریح کرد که کلینتون در زمانی که وزرات خارجه این کشور را به عهده داشت با قبول اعانات دولت ریاض ارزش های آمریکایی را زیر پا گذاشته است.
وی روز یکشنبه در گفت و گو با شبکه خبری سی.ان.ان با انتقاد از نقض آزادی های مدنی و حقوق بشر درعربستان سعودی و اشاره به کمک های مالی دولت ریاض به 'بنیاد کلینتون' در زمان وزارت خارجه هیلاری کلینتون گفت : اگر از من می پرسید که آیا من با این مساله مشکلی دارم یا نه؟ پاسخ من مثبت است.
سندرز، حمایت کلینتون از حمله آمریکا به عراق را نشانه ناتوانی او در اخذ تصمیم های درست در سیاست خارجی این کشور دانست و گفت : زمانی که من در مجلس نمایندگان آمریکا بودم و کلینتون در سنا، اسناد و مدارکی که واشنگتن با استناد به آنها تصمیم به حمله به عراق گرفته بود، بررسی کردیم.
وی افزود : در حالی که من پس از بررسی این مدارک با حمله آمریکا به عراق مخالفت کردم، کلینتون با خواندن همان اسناد تصمیم به حمایت از این جنگ گرفت.
رقابت میان سندرز و کلینتون در آخرین روزهای رقابت های مقدماتی انتخابات آمریکا، اوج گرفته و درحالی که فقط 918 دلیگیت (نمایندگی) دیگر برای تصمیم گیری در مورد این دو رقیب نامزدی حزب دموکرات باقی مانده، آخرین امید سندرز این است که در رای گیری های روز سه شنبه ایالت کالیفرنیا با دستیابی به درصد عمده ای از 546 دلیگیت این ایالت، مانع نامزدی قطعی کلینتون در این انتخابات شود.
سندرز بارها گفته است در صورتی که کار به مجادله و درگیری در کنوانسیون حزب دموکرات بکشد، سوپر دلیگیت های آمریکایی به دلیل محبوبیت بیشتر او (سندرز) در میان رای دهندگان در حمایت از کلینتون تجدید نظر کرده و در نهایت از وی حمایت خواهند کرد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید