Performancing Metrics

بهترین گزینه های اسکای‌ واک در سراسر جهان | اتاق خبر
کد خبر: 349102
تاریخ انتشار: 18 خرداد 1395 - 10:32
اسکای واک (skywalk)، پل معلق شیشه‌ای یا آسمان‌نوردی، نام تفریح جدید و هیجان‌انگیزی است که به تازگی در سراسر جهان رایج شده است و گردشگران را بر سر ذوق می‌آورد.

اتاق خبر: اسکای‌واک نوعی تفریح و جاذبه گردشگری جدید است که در آن گردشگران فرصت بالا رفتن از پل معلق شیشه‌ای و پیاده‌روی بر روی مسیر هوایی هیجان‌انگیز ولی خطرناک را پیدا می‌کنند.

اسکای‌واک یخچال طبیعی، کانادا

این پل معلق شیشه‌ای در ماه می سال ۲۰۱۴ برای نمایش صخره‌های زیبای کشور کانادا افتتاح شده است. ارتفاع این پل از سطح زمین ۲۸۰ متر و فاصله آن از لبه صخره ۳۰ متر است.

پیاده‌روی در آسمان

اسکای‌واک ایمان، چین

کف این پل، شیشه‌ای بوده و در کوه تیانمن چین قرار دارد. عرض پل در حدود یک متر، ضخامت شیشه کف آن ۶.۵ سانتی‌متر و ارتفاع آن از سطح زمین ۱۲۱۹ متر است.

پیاده‌روی در آسمان

بالکنی بر فراز کوه‌های آلپ، اتریش

اگر علاقه‌مند به سفر به کوه‌های آلپ هستید، حتما سری به بالکن یخچال طبیعی داکشتین (Dachstein) بزنید و از تماشای منظره باشکوه و ترسناک صخره‌ها لذت ببرید.

پیاده‌روی در آسمان

اسکای‌واک گراند کانیون، آریزونا

این اسکای‌واک در آریزونا و در نزدیکی رود کلورادو قرار داشته و ارتفاع آن از سطح زمین ۱۲۱۹ متر است.

پیاده‌روی در آسمان

گامی در خلا، فرانسه

در این اسکای واک می‌توانید بر فراز کوه‌های آلپ ایستاده و منظره پایین را تماشا کنید. ارتفاع این محفظه شیشه‌ای از سطح زمین ۱۰۰۶ متر بوده و بر روی کوه Aiguille du Midi کشور فرانسه قرار دارد.

پیاده‌روی در آسمان

بالکن برج ویلیس، ایلینویز

این بالکن در لبه کناری برج ویلیس در شیکاگو قرار دارد. ارتفاع هر یک از این بالکن‌ها ۴۱۲ متر و پهنای آن ۱.۵ متر است. اطراف این بالکن‌ها کاملا با شیشه احاطه شده و می‌توان منظره کل شهر را از بالا تماشا کرد.

پیاده‌روی در آسمان

برج آسمان، نیوزلند

این بالکن در ارتفاع ۳۰۵ متری از سطح زمین قرار دارد. نکته جالب اینکه همه افراد جرات تماشای منظره اطراف را در چنین ارتفاعی ندارند؛ ولی در صورتی‌که جرات انجام چنین کاری را داشتید، منظره کل شهر را در زیر پای خود مشاهده خواهید کرد.

پیاده‌روی در آسمان

برج اسپینیکر، انگلیس

 آسمانخراش باشکوه اسپینیکر دارای سه عرشه با کف شیشه‌ای برای تماشای منظره زمین از فراز آسمان است.

پیاده‌روی در آسمان

توکیو اسکای‌تری، ژاپن

درخت آسمانی در توکیو دارای سه پنل شیشه‌ای برای تماشای مناظر اطراف در آسمان است. منظره این اسکای‌واک به افق دید پرنده‌ای بر فراز شهر تشبیه شده است. این آسمانخراش در سال ۲۰۱۲ ساخته شده و با ۶۱۰ متر ارتفاع، روزگاری بلندترین آسمانخراش جهان به شمار می‌رفت.

پیاده‌روی در آسمان

رصدخانه مرکز مالی جهانی شانگهای، چین

این بنا مرتفع‌ترین آسمانخراش در کشور چین محسوب می‌شود که در سال ۲۰۰۸ افتتاح شده است. رصدخانه کف شیشه‌ای این آسمانخراش به بازدیدکنندگان چنین حسی را القا می‌کند که بر روی ساختمان‌ها قدم می‌زنند.

پیاده‌روی در آسمان

اسکای‌واک کینوزا، پنسیلوانیا

این اسکای‌واک در روزگاری نه چندان دور، پل خط‌آهن بوده و امروزه به یکی از جاذبه‌های هیجان انگیز تبدیل شده است. در واقع، پس از وقوع طوفان تورنادو در سال ۲۰۰۳ مورد بازسازی قرار گرفته و پنل‌های شیشه‌ای در کف آن نصب شد. ارتفاع این پل ۱۹۰ متر بوده و از کف آن می توان منظره دره را تماشا کرد.

پیاده‌روی در آسمان

برج سی‌ان، کانادا

به هنگام حضور بر عرشه این آسمانخراش، شهر تورنتو را کاملا در زیر پای خود احساس خواهید کرد. اگر اندکی جرات به خرج دهید، با ایستادن بر لبه عرشه هیجان بیشتری را تجربه خواهید کرد. لبه کناری این عرشه ۳۸۳ متر از سطح زمین فاصله داشته و در اطراف آن هیچ نرده‌ای وجود ندارد.

پیاده‌روی در آسمان

نظرات
ADS
ADS
پربازدید