Performancing Metrics

نخست وزیر رژیم صهیونیستی و پوتین دیدار کردند | اتاق خبر
کد خبر: 349408
تاریخ انتشار: 19 خرداد 1395 - 11:54
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که همراه هیاتی از مقام های این رژیم در مسکو بسر می برد با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در کاخ کرملین دیدار ومذاکره کرد.

اتاق خبر - پایگاه اینترنتی کاخ کرملین در خبر کوتاه این دیدار که عصر سه شنبه انجام شد، بدون اشاره به جزییات مذاکرات اعلام کرده است که دو طرف مسائل مربوط به روابط دو جانبه و اوضاع منطقه ای بویژه مناقشه بین فلسطینیان و رژیم صهیونیستی را بررسی کردند.
بنا به این گزارش، توسعه همکاری های اقتصادی، بازرگانی و روابط اجتماعی از دیگر محورهای مذاکرات نخست وزیر رژیم صهیونیستی با پوتین اعلام شده است.
معمولا یکی دیگر از محور اصلی سفرهای تکراری نخست وزیر رژیم صهیونیستی به مسکو، سوریه می باشد که در مذاکرات مذاکرات نیز اوضاع این کشور بررسی شد. نخست وزیر رژیم صهیونیستی ماه گذشته نیز در دومین سفر خود به مسکو و مذاکره با پوتین، تداوم اشغال بلندی های جولان را با هدف کسب حمایت روسیه از رژیم صهیونیستی مطرح کرده بود.
هر چند در زمان سفر قبلی، گزارشی در باره مواضع مسکو در برابر این درخواست نتانیاهو انتشار نیافت، اما مدتی بعد
اعلام رسانه ای مواضع قاطع روسیه در این زمینه سبب شد، سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی شکست خورده ارزیابی شود.
نشریه اینترنتی وزگلیاد به نقل از دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهور روسیه نوشت که موضع مسکو در مورد موقعیت بلندی های جولان تغییر نکرده است و مفاد حقوق بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را ملاک قرار می دهد.
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سفر اردیبشهت ماه خود به مسکو و دیدار با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه اعلام کرده بود: بلندی‌های جولان با توافق یا بدون توافق تحت حاکمیت ما باقی خواهد ماند.
شورای امنیت سازمان ملل نیز ماه گذشته اقدام رژیم صهیونیستی در این منطقه را غیرقانونی نامید.
سازمان ملل اشغال بلندی های جولان را غیرقانونی می داند و براساس قطعنامه های شورای امنیت این سازمان باید به سوریه بازگردد، اما حمایت آمریکا و کشورهای غربی از رژیم صهیونیستی مانع اجرای این مصوبات شده که خود واشنگتن نیز آن را تایید کرده است.

ایرنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید