Performancing Metrics

هشدار به شناورهای صیادی سیستان وبلوچستان | اتاق خبر
کد خبر: 349490
تاریخ انتشار: 19 خرداد 1395 - 17:57
کارشناس هواشناسی سیستان وبلوچستان گفت: شناورهای صیادی و لنج های کوچک با توجه به وزش باد و مواج شدن دریای عمان از روز چهارشنبه تا سه روز آینده از رفتن به دریا خودداری کنند.

به گزارش اتاق خبر، علی ملاشاهی اظهار داشت: ارتفاع موج در این مدت گاهی به 2 تا سه متر نیز می رسد.
وی گفت: همچنین وزش شدید باد از روز پنجشنبه تا اواخر هفته آینده در شمال سیستان وبلوچستان رخ می دهد به طوری که روزهای جمعه و شنبه شدیدتر و سبب ایجاد گرد و خاک، کاهش دید و کیفیت هوا می شود.
بادهای موسمی 120 روزه از زمان شکل گیری سیستان در شمال استان با این منطقه همزاد بوده و هر سال با آغاز آن در اوایل تابستان مردم منطقه شاهد گرد و غبار و آلودگی هوا گاهی تا چند برابر حد استاندارد نیز هستند.
این بادها اقتضای طبیعت منطقه بوده و دمای هوا را کاهش می دهد اما به سبب خشک شدن تالاب بین المللی هامون گاه با وزش شدید بادهای 120 روزه دمای هوا در منطقه سیستان تا میزان زیادی افزایش می یابد.
سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و زهک در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.
وی بیان کرد: آسمان غبارآلود و در برخی ساعت ها وزش باد به نسبت شدید در سه روز آینده در نواحی مرکزی و نوار شرقی سیستان و بلوچستان انتظار می رود.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: حداقل دمای هوای استان در شبانه روز گذشته با 22درجه مربوط به زاهدان و حداکثر دمای با 48 درجه مربوط به شهرستان دلگان در جنوب استان بوده است.

منبع: ایرنا

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید