Performancing Metrics

ناکامی سناتورها برای وضع تحریم های جدید علیه ایران | اتاق خبر
کد خبر: 349598
تاریخ انتشار: 19 خرداد 1395 - 14:59
رویترز گزارش داد:
خبرگزاری رویترز به نقل از سناتورهای آمریکا گزارش داد: قانونگذاران آمریکایی همچنان در تلاش‌اند تحریم‌های بیشتری علیه ایران وضع کنند اما تاکنون نتوانسته‌اند اتفاق آراء را در این خصوص به دست آوردند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا، سناتورهای آمریکا روز سه‌شنبه از تمایل خود برای وضع قانونی برای تمدید تحریم‌های ایران که تا پایان سال 2016 منقضی می‌شود، خبر دادند که به واسطه آن کنگره می‌تواند هر زمان که نیاز آن را احساس کرده تحریم‌های جدیدی علیه این کشور در ارتباط با برنامه موشکی‌اش اعمال کند.

قانون تحریم‌های ایران که محدودیت‌هایی را علیه این کشور به بهانه برنامه هسته‌ای، موشکی و آنچه واشنگتن حمایت از تروریسم می‌خواند، اعمال کرده است تا پایان سال جاری (میلادی) منقضی خواهد شد اما نمایندگان هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه از تمدید این قانون حمایت می‌کنند.

سناتور کاردین، عضو دموکرات کمیته روابط خارجی سنا در یک میزگرد با خبرنگاران اذعان کرد که قانون‌گذاران آمریکا هنوز نتوانسته‌اند رای کافی برای حمایت از این قانون و تصویب آن را به دست آوردند، چرا که اعضای کنگره دیدگاه‌های متفاوتی دارند.

به گزارش رویترز، دولت اوباما رئیس‌جمهور آمریکا به کنگره هشدار داده است که با وضع تحریم‌های جدید علیه ایران مخالفت خواهد کرد، زیرا به توافق بین‌المللی هسته‌ای با ایران ضربه خواهد زد. همین امر زمینه را برای یک جنگ احتمالی بر سر یک قانون جدید فراهم کرده است.

سناتور باب کورکر، رئیس‌ جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی سنا نیز گفت که در حال همکاری با سناتور کاردین روی این قانون است و امیدوار است که تلاش‌هایش حمایت قوی هر دو حزب را جذب کند. هر چند به گفته دستیاران این سناتورها هنوز اقدامات علنی نشده و آنها اطلاعات بیشتری در این زمینه ندارند.

سناتور کاردین پیش از این نیز پس از اجرای توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 که تابستان گذشته در وین حاصل شد، قانونی را پیشنهاد داد که به موجب آن نظارت آمریکا بر اجرای این توافق بیش‌تر می‌شد. این قانون هیچ‌گاه برای رای‌گیری در مجلس سنای تحت کنترل جمهوری‌خواهان مطرح نشد.

وی گفت که هنوز فکر می‌کند این طرح اعتبار دارد و می‌خواهد آن را به عنوان متمم به قانون تحریم‌های ایران اضافه و یک چارچوب قانونی ایجاد کند که بر اساس آن، هر زمان ایران به توسعه برنامه موشکی بالستیکش ادامه داد، تحریم‌های جدیدی علیه این کشور وضع شود.

ماه گذشته تیم کین و کریس مورفی دو سناتور دموکرات حامی توافق هسته‌ای طرحی جداگانه برای تمدید قانون تحریم‌های ایران تا زمانی‌که رئیس‌جمهور اوباما بتواند ماهیت صلح آمیز برنامه‌ هسته‌ای ایران را تضمین کند ارائه دادند. هم چنین کلی آیون سناتور جمهوری خواه آمریکا با حمایت 18 تن دیگر از سناتورهای هم حزبی‌اش، یک طرح جداگانه برای تمدید قانون تحریم‌های ایران تا سال 2031 ارائه داد که علاوه بر این خواهان وضع تحریم‌هایی جدید برای این کشور در ارتباط با برنامه موشکی‌اش شده است.

بر اساس این گزارش، میچ مک کانل رهبر اکثریت مجلس سنا گفت که می‌خواهد هر طرحی در خصوص ایران دست کم 67 رای موافق برای مطرح شدن را داشته باشد تا بتواند مانع از وتوی رئیس‌جمهوری شود، چرا که در این صورت حتی اگر رئیس‌جمهور آمریکا بخواهد قانونی را وضع کند، سناتورها مانع از آن خواهند شد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید