Performancing Metrics

آلودگی هوای تبریز در وضعیت هشدار قرار دارد | اتاق خبر
کد خبر: 349629
تاریخ انتشار: 20 خرداد 1395 - 05:53
اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی میزان آلودگی هوای تبریز را برای گروه های حساس در وضعیت هشدار اعلام کرد.

اتاق خبر: بر اساس آخرین آمار استخراجی از ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در کلانشهر تبریز برای امروز (چهارشنبه)، شاخص آلودگی هوا نسبت به ذرات معلق ۲.۵ میکرون در ۲۴ ساعت گذشته و تا ساعت اولیه صبح امروز ۱۳۶ پی. اس. آی و به حالت هشدار برای گروه های حساس رسیده است.

بر همین اساس آمار لحظه ای دستگاه های سنجش آلودگی هوا نشاندهنده بالاتر رفتن غلظت گرد و غبار را نشان می دهد و پس از اعلام پیش بینی وضعیت هوا توسط اداره کل هواشناسی اگر سکون هوا ادامه یابدٰ جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا تشکیل خواهد شد.

در این شرایط از ساکنان شهر تبریز در خواست شده است به غیر از موارد ضروری از منزل یا اماکن سرپوشیده خارج نشوند و اگر مجبور به فعالیت در خارج از منزل هستند، زمان آن را کاهش دهند و یا از ماسک استفاده کنند و کودکان، سالمندان و بیماران قلبی و عروقی و تنفسی نباید از منزل خارج شوند و اگر آسم یا نشانه هایی مانند کوتاهی تنفس، خس خس یا درد قفسه سینه دارند، به پزشک مراجعه کنند.

همچنین به ساکنان کلانشهر تبریز توصیه شده تا مواد غذایی را قبل از نگهداری در یخچال، از ذرات گرد و غبار پاک کنند و درب و پنجره ها را ببندند و از تهویه مطبوع استفاده کنند و از ورزش در هوای آزاد اجتناب کنند و همچنین اولیای مدارس به خصوص مربیان ورزش از فعالیت های ورزشی دانش‌آموزان در هوای غبارآلود ممانعت کرده و حتی برای ساعات تفریح از اماکن سرپوشیده استفاده شود و به کارکنان ادارات، ارگان‌ها و سازمان ها، کاهش تردد در محیط های باز و ماندن در محیط های سربسته توصیه شده است.

منبع: مهر

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید