Performancing Metrics

مانور پلیس فرانسه در لیون برای مقابله با حملات تروریستی در یورو 2016 | اتاق خبر
کد خبر: 349631
تاریخ انتشار: 20 خرداد 1395 - 06:06
در آستانه آغاز رقابتهای فوتبال یورو 2016 در فرانسه، پلیس ضد ترور این کشور شب گذشته در شهر لیون اقدام به برگزاری یک مانور کرد.

اتاق خبر - از تارنمای خبری میرر، محل اجتماع هواداران فوتبال برای تماشای مسابقات، از جمله اهداف بالقوه حملات تروریستی است و به همین دلیل مانور در یکی از این مناطق انجام شد.
شبیه سازی حملات تروریستی در ورزشگاه لیون در حالی انجام شد که فرانسه خود را برای حضور 2.5 میلیون تماشاگر در ورزشگاهها و همچنین میلیونها هوادار در 10 شهر این کشور آماده می کند. یورو 2016 یکی از بزرگترین رویدادهای ورزشی اروپا محسوب می شود.
حدود شش ماه پیش در چند حمله تروریستی در شهر پاریس، 130 تن جان خود را از دست دادند. به همین دلیل رئیس جمهور فرانسه تروریسم را بزرگترین تهدید برای این رقابتها می داند.
حدود نیم میلیون هوادار فوتبال از انگلیس به فرانسه می آیند و امنیت یکی از دغدغه های هواداران است. مقامات بریتانیایی به هواداران انگلیسی که عازم مسابقات یورو 2016 هستند، هشدار دادند با توجه به افزایش تهدیدهای تروریستی در تمام اوقات مراقب باشند.
برهمین اساس، هواداران تیم های انگلیس، ولز و ایرلند شمالی که برای تماشای تیم های خود عازم فرانسه می شوند، توصیه های جدیدی دریافت کرده اند.
ورزشگاهها، محل اجتماع هواداران و مراکز حمل و نقل جزو اهداف بالقوه حملات تروریستی محسوب می شود.
سخنگوی پلیس فرانسه گفت:‌ هدف از این تمرین، ایجاد آمادگی برای نیروهای پلیس و نیروهای امدادرسان است.
وی افزود:‌ ما قصد داریم در لیون و سایر شهرهای بزرگ فرانسه میزان آمادگی خود را نشان دهیم.
وی ادامه داد: ما خود را آماده کرده ایم و برای برگزاری مسابقات آماده ایم. این مسابقات بدون هیچ حادثه ای برگزار خواهد شد.
به گفته یکی از خبرنگاران حاضر در این مانور، این اقدام هوادارانی را که برای تماشای مسابقات به فرانسه می ایند، از تامین امنیت ورزشگاهها مطمئن می کند.
لیون میزبان چهار مسابقه مرحله گروهی یورو 2016 است که دیدار ایتالیا مقابل بلژیک و پرتغال برابر مجارستان از جمله این مسابقات است. همچنین یک دیدار مرحله یک هشتم نهایی و یک بازی نیمه نهایی هم در لیون برگزار می شود.
رقابتهای قهرمانی فوتبال اروپا (یورو 2016) روز جمعه 21 خرداد ماه در فرانسه آغاز می شود.

ایرنا

94110

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید