Performancing Metrics

شمار غیر نظامیان گرفتار شده در فلوجه به 90 هزار نفر افزایش یافت | اتاق خبر
کد خبر: 349767
تاریخ انتشار: 20 خرداد 1395 - 16:48
سازمان ملل :
سازمان ملل روز چهارشنبه شمار غیر نظامیانی را که در شهر محاصره شده فلوجه عراق در نزدیکی بغداد و سنگرگاه داعش گرفتار شده باشند، احتمالا 90 هزار نفر اعلام کرد که این رقم پیشتر 50 هزار نفر بوده است.

اتاق خبر - ' لیز گراند ' هماهنگ کننده عملیات بشردوستانه سازمان ملل در یک مصاحبه تلفنی با رویترز هشدار داد که این غیر نظامیان می توانند با وضعیت ' دلخراشی ' در این شهر محاصره شده در 50 کیلومتری غرب بغداد مواجه شوند.
وی گفت :' ما شمار غیر نظامیان در فلوجه را دست کم گرفته بودیم. برخی شواهد و اطلاعات کسانی که از این شهر خارج می شوند،بیانگر این است که 80 تا 90 هزار غیر نظامی در داخل این شهر ندگی می کنند.
این شهر به طور غیر رسمی 6 ماه تحت محاصره قرار داشته و هیچ کمکی به ان نمی رسید. این مقام سازمان ملل گفت : بیش از 20 هزار نفر در شرایط بسیار دشوار موفق به فرار از این شهر شدند و روزها با پای پیاده راه می رفتند و برای رسیدن به مناطق تحت کنترل دولت زیر آتش داعش قرار داشتند.
وی گفت : شماری از آنها متاسفانه موفق به فرار نشدند. ما می دانیم که بیش از 10 نفر هنگام عبور از رودخانه غرق شدند.
این مقام همچنین از مواردی خبرداد که خانواده ها هنگام فرار کودکانشان را از دست دادند .
گراند مصرانه خواستار تامین مالی برای کمک به بیش از هفت میلیون نفر در این کشور جنگ زده شد و افزود : تنها 30 درصد از کمک درخواستی 860 میلیون دلاری سازمان ملل تاکنون براورده شده است .
وی گفت : ' در صورت عدم تامین مالی ، کار زیادی از ما ساخته نیست. درک این که چگونه جامعه بین الملل می تواند این همه در عملیات نظامی سرمایه گذاری کند و حق قربانیان را ناچیز بشمارد ، بسیار مشکل است . '
در آمد عراق از زمان سقوط قیمت نفت در دو سال پیش تا حد زیادی کاهش یافته و توانایی بغداد را برای تسکین درد و رنج بیش از سه میلیون آواره داخلی عمدتا از مناطق شمال و غرب که تحت کنترل داعش قرار دارد ، محدود ساخته است .
' هوشیار زیباری ' وزیر دارایی عراق روز جمعه گفت : پیش بینی می شود که بهبود وضعیت فلوجه طول بکشد چرا که نیروهای داعش برای جلوگیری از پیشروی نیروهای دولتی عراق مبادرت به حفر تونل و کار گذاشتن مواد منفجره در جاده ها و خانه ها کرده است .
اما گراند هشدار داد که اگر فلوجه سریعا آزاد نشود غیر نظامیان در این شهر در وضعیت ' دلخراشی ' قرار خواهند گرفت.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید