Performancing Metrics

ایران برخلاف منحنی جهانی بازی می‌کند! | اتاق خبر
کد خبر: 349843
تاریخ انتشار: 20 خرداد 1395 - 21:12
پورمهدی:
ناصر پورمهدی، مدرس رسمی فدراسیون فوتبال که چند سالی است در کالیفرنیا مدیر فنی باشگاهی است و هم اکنون برای دیدار به خانواده به ایران آمده است دیدگاه جالبی در مورد بازی های دوستانه ایران دارد.

 

به گزارش اتاق خبر، وی در این باره می گوید: در پروسه تیم سازی و هم چنین آماده شدن برای مسابقات بین المللی قواعدی وجود دارد که این قواعد در شروع فصل بازی با تیم های قوی تر برای شناختن نقطه ضعف و نزدیکی مسابقات بازی با تیم های ضعیف تر را برای هارمونی و هماهنگی تاکتیکی ترسیم می کند که اصطلاحا به آن منحنی از بالا به پایین می گویند اما ایران فلسفه ای متفاوت را در پیش گرفته است.


ما هم اکنون بر خلاف منحنی جهانی عمل می کنیم و با اینکه در شر,ع آماده سازی هستیم بازی با تیم های ضعیف تر را برگزیده ایم. بی شک کی روش می داند که دارد چه می کند و شاید می خواسته با انتخاب این حریفان به جوان هایی که به تازگی به اردوی تیم ملی دعوت کرده میدان دهد تا آنها شرایط بازی در تیم ملی را به دست بیاروند. از سویی همیشه گفته می شد ایران در فاز حمله و کارهای ترکیبی مشکل دارد که انجام دیدار با مقدونیه و هم چنین قرقیزستان سبب شد که ایران در این بخش به شرایط مطلوب تری دست یابد اما تدوام این روند اصلا به سود ما نخواهد بود.


پورمهدی ادامه داد: کره جنوبی که یکی از حریفان ما در مسیر صعود به جام جهانی است بازی را با اسپانیا شروع می کند و در ادامه به مصاف تیم چک می رود. ما باید هم اکنون که در شروع پروسه تیم سازی هستیم با تیم های قوی تر از خود بازی کنیم تا نقاط ضعف خود را بشناسیم و در ماه های باقی مانده فرصت برای جبران نقاط ضعف داشته باشیم. از سویی یک و چند بازی بزرگ تجربیاتی به بازیکنان انتقال می دهد که این تجربیات در تمرینات و روی پای تخته به دست نخواهد آمد.


 تدارک بازی های دوستانه با توجه به تحریم هایی که علیه ایران وجود داشت و هنوز سایه آن وجود دارد و هم چنین مشکلات مالی کمی برای ما سخت است اما باید هر طور شده در این برهه از زمان زمینه بازی با تیم های قوی تر از خود را مهیا کنیم.


اشاره کردم با تداوم این روند در فاز دفاع و حمله نخواهیم توانست به بالانس برسیم و صاحب یک تیم ایده آل شویم و بازی با تیم های قوی تر یک ضرورت انکار ناپذیر است.


پورمهدی در خصوص حضور خود در فدراسیون فوتبال و اینکه آیا گزینه تیم ملی نوجوانان است یا نه گفت: من به فدراسیون فوتبال رفته بودم تا دوستان قدیمی خود را ببینم اما واقعیت این است که صحبتی در مورد هدایت تیم ملی نوجوانان با من نشده است. البته در گذشته و در خصوص تیم ملی امید صحبت هایی با حبیب کاشانی داشتم اما الان صحبتی در زمینه تیم ملی نوجوانان با فدراسیون فوتبال نداشتم و روزی که به فدراسیون فوتبال رفتم اصلا نمی دانستم که کادر فنی تیم ملی نوجوانان تغییر کرده است.

منبع: ورزش سه

94104

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید