Performancing Metrics

نیمی از ثروت جهان در دستان ۱ درصد جمعیت دنیا | اتاق خبر
کد خبر: 349990
تاریخ انتشار: 21 خرداد 1395 - 16:22
۱ درصد جمعیت جهان مجموعاً ثروتی معادل ۷۸.۸ تریلیون دلار دارند که تقریباً نیمی از ثروت مالی کل دنیاست

به گزارش اتاق خبر، به نقل از «راشاتودی»، موسسه مشاوره‌ای بوستون در گزارش خود در مورد ثروت جهانی در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد که حدود ۱۸.۵ میلیون خانواده در جهان حداقل ثروت خالصی معادل ۱ میلیون دلار دارند که روی هم رفته رقم آن به ۷۸.۸ تریلیون دلار می‌رسد و این عدد نزدیک به تولید سالانه اقتصاد جهانی است.

همچنین این رقم معادل ۴۷ درصد کل ثروت جهان یا همان دارایی‌های مالی (از جمله اوراق قرضه، سهام، پول نقد، و سپرده‌ها) است که البته اموال شخصی را شامل نمی‌شود. به طور کلی ثروت جهانی با ۵.۲ درصد افزایش به ۱۶۸ تریلیون دلار رسیده است.

در سال ۲۰۱۳ سهم ثروت پولدارانی که ۱ درصد کل جمعیت جهان را شامل می‌شدند، معادل ۴۵ درصد کل ثروت جهان می‌شد و این افزایش ۲ درصدی از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ موجب شده تا نگرانی‌ها در مورد نابرابری و بی‌عدالتی جهانی افزایش پیدا کند.

در این میان کشور آمریکا با ۸ میلیون میلیونر رکورددار است و پس از آن کشورهای چین با دو میلیون و ژاپن با یک میلیون در رده‌های بعدی قرار دارند. اگر قرار باشد سرانه کشورها هم درنظر گرفته شود کشورهای سوئیس و لینکنشتاین بخاطر برنامه‌های مالیاتی مطلوبی که دارند، ثروتمندترین کشورها هستند.  

منبع: مهر

نظرات
ADS
ADS
پربازدید