Performancing Metrics

نبرد سنگین با داعش در مرکز فلوجه | اتاق خبر
کد خبر: 350153
تاریخ انتشار: 22 خرداد 1395 - 09:14
سومریه نیوز خبر داد:
نیروهای عراقی بعد از گذشت 30 ماه ، سرانجام جمعه شب به 400 متری مرکز شهر فلوجه در 55 کیلومتری غرب بغداد رسیدند و گزارش های رسیده حاکی است نبردهای سنگینی میان نیروهای عراقی و گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف این شهر جریان دارد.

 به گزارش اتاق خبر به نقل از ایرنا، سفیان العیثاوی مشاور امور عشایری استاندار الانبار به السومریه نیوز گفته است، نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم عراق ، با عبور از موانع مختلف و تله های انفجاری و درگیری های سنگین ، موفق شدند جمعه شب به 400 متری مرکز شهر برسند.
در همین حال منابع آگاه به ایرنا خبر دادند که درگیری های سنگینی در جنوب فلوجه، شهری که ژانویه 2014 و شش ماه قبل از سقوط موصل به دست داعش افتاده بود، جریان دارد و نیروهای عراقی که روز پنجشنبه موفق شدند مناطقی همچون الشهدا را به تصرف در آورند، یک حرکت جدید از این منطقه به سمت مرکز شهر تدارک دیدند.
فرماندهان عملیات فلوجه گفته اند عملیات آزادسازی این شهر طبق برنامه از پیش طراحی شده در حال اجراست.
العیثاوی اما درباره تاخیر عملیات گفته که آنچه موجب کندی عملیات شده است، خانواده هایی هستند که هنوز در مناطق تحت کنترل داعش قرار دارند.
داعش از هزاران تن از ساکنان فلوجه یک سپر انسانی ساخته است که برخی دولت های منطقه به همین بهانه تقلا می کنند، عملیات فلوجه را متوقف سازند. درحال حاضر کلیه محورهای فلوجه برروی داعش جهت خروج از این شهر بسته شده است.
عملیات فلوجه از ماه میلادی گذشته آغاز شد که طی آن دو شهر راهبردی الکرمه و الصقلاویه از توابع فلوجه و نیز تعدادی بخش ها و روستاها همچون البوشجیل، السجر، عامریه و نیز العوینات به دست نیروهای امنیتی و الحشدالشعبی عراق آزاد شده است.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید