Performancing Metrics

جامعه بین‌المللی به طور عمیق نگران حمله به غیر نظامیان است | اتاق خبر
کد خبر: 350260
تاریخ انتشار: 22 خرداد 1395 - 10:29
سفیر ایران در سازمان ملل:
نماینده ایران در سازمان ملل به نمایندگی از جنبش عدم تعهد بر اهمیت حفظ جان غیر‌نظامیان در درگیری‌های مسلحانه به ویژه از حق مردم فلسطین برای برخورداری از حفاظت تاکید کرد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا، غلامعلی خوشرو ، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد روز جمعه به نمایندگی از سوی کشورهای جنبش عدم تعهد در بحث عمومی شورای امنیت تحت عنوان حفاظت از غیر نظامیان در چار چوب عملیات حفظ صلح ملل متحد سخنرانی کرد.

سفیر کشورمان در این نشست اظهار کرد: جامعه بین‌المللی به طور عمیق نگران حمله به غیر نظامیان است که امروزه به ابعاد بی‌سابقه‌ای رسیده است.

وی گفت: بر اساس گزارش دبیرکل هم اکنون 42 در صد اقشار کم در آمد در مناطق بحران‌زده زندگی می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود که این رقم تا سال 2030 به 62 در صد برسد.


خوشرو افزود : اقدامات انسان دوستانه و از جمله حفاظت از غیر نظامیان یکی از فعالیت‌های نظام ملل متحد به شمار می‌رود و این حق غیر نظامیان است که مورد حفاظت قرار گیرند؛ اما متاسفانه شاهد آن هستیم که حمله به مدارس، بیمارستان‌ها و کارکنان امدادی در مناطق بحرانی به پدیده‌ای عادی تبدیل شده است که در این راستا لازم است همه کشورها به منشور و حقوق بین‌الملل توجه بیشتری نشان دهند.

نماینده کشورمان در سازمان ملل گفت: سازمان ملل از سال 1999 حفاظت از غیر نظامیان را در مجموعه وظایف نیروهای حافظ صلح قرار داده است. جنبش عدم تعهد با توجه به این واقعیت، تاکید می‌کند که انجام این وظایف باید با احترام به مبانی منشور ملل متحد، به ویژه حق حاکمیت، استقلال سیاسی و تمامیت ارضی کشورها صورت گیرد. در همین ارتباط نباید از نیروهای حافظ صلح به عنوان وسیله‌ای برای دخالت در امور داخلی کشورها و یا ایجاد تغییر در ساختار دولت میزبان استفاده شود. فعالیت‌های نیروهای حافظ صلح در درجه نخست، هماهنگی، کمک و حمایت از سیاست‌های دولت میزبان است.

خوشرو در پایان خاطرنشان کرد: جنبش عدم تعهد ضمن تاکید بر اهمیت حفظ جان غیر نظامیان در درگیری‌های مسلحانه به ویژه از حق مردم فلسطین برای برخورداری از حفاظت حمایت می‌کند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید