Performancing Metrics

غرب نمی خواست تهران به فعالیت های صلح آمیز اتمی خود ادامه دهد | اتاق خبر
کد خبر: 350285
تاریخ انتشار: 22 خرداد 1395 - 11:30
نماینده سابق پارلمان اروپا:
جولیتو کیزا خبرنگار ایتالیایی و نماینده سابق پارلمان اروپا با اعلام اینکه غرب نمی خواست تهران به فعالیت های صلح آمیز اتمی خود ادامه دهد، گفت: ایران با دیپلماسی و قاطعیت توانست به برجام برسد و ادامه برنامه های هسته ای خود را تضمین کند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایرنا، جولیتو کیزا خبرنگار ایتالیایی و نماینده سابق پارلمان اروپا با اعلام اینکه غرب نمی خواست تهران به فعالیت های صلح آمیز اتمی خود ادامه دهد، گفت: ایران با دیپلماسی و قاطعیت توانست به برجام برسد و ادامه برنامه های هسته ای خود را تضمین کند.
وی افزود: آمریکا و کشورهای غربی در حالی مقابل فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران مانع تراشی می کردند و قصد تعطیل کردن آن را داشتند که از سال ها پیش چشمان خود را مقابل برنامه های گسترده اتمی اسراییل بسته بودند.
نویسنده ایتالیایی در باره رویکردهای دوگانه ضد ایرانی و همچنین سکوت طولانی کشورهای غربی مقابل برنامه های اتمی رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: اسراییل در حالی سلاح اتمی دارد که هیچ سند تعهدآوری را امضا نکرده است و غربی ها نیز در برابر آن چشم پوشی می کنند.
وی افزود: چنین به نظر می رسد که به اسراییل اجازه داده شده، برنامه هسته ای داشته باشد اما می خواستند در برابر فعالیت های صلح آمیز ایران محدودیت هایی ایجاد کنند.
کیزا که بیش از 20 سال خبرنگار روزنامه های پرشمارگان ایتالیایی لااستامپا و اونیتا در مسکو بوده، می گوید که خبرنگاران غربی خودسرانه ارزیابی های زیادی انجام می دهند و یکجانبه اطلاعات و داده های خود را منتشر می کنند.
وی در این باره گفت: در طول سالیان متمادی شاهد بودیم که غرب دیدگاه های تحریف شده ای در باره ایران و سوریه داشت و هیچکس نمی خواست حقایق را در باره این کشورها بداند.
خبرنگار ایتالیایی افزود: غرب از تهران می خواست تحقیقات هسته ای را متوقف کند، اما هیچکس به این واقعیت توجه نکرد که ایران ان.پی.تی را امضا کرده و عضو این پیمان بین المللی است و در طول سال های طولانی تحقیقات هسته ای، از مسیر صلح آمیز خارج نشد.
خبرنگار ایتالیایی همچنین برجام را موفقیت بزرگ برای تهران خواند که شاخص های اصلی برنامه هسته ای ایران را حفظ کرد تا به تحقیقات در این حوزه برای رفع نیازهای ملی ادامه دهد.
وی با بیان اینکه مواضع و دیپلماسی قدرتمند سبب موفقیت تهران در احقاق قطعی حقوق ملی برنامه هسته ای شد، گفت که ایران حق دارد با قدرت از برنامه ها، منافع ملی و استقلال خود دفاع کند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید