Performancing Metrics

144 هزار میلیارد تومان طرح در زمینه اقتصاد مقاومتی در کرمان مصوب شد | اتاق خبر
کد خبر: 350342
تاریخ انتشار: 23 خرداد 1395 - 01:00
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: 144هزار میلیارد تومان طرح در زمینه اقتصاد مقاومتی در استان مصوب و از این میزان 75 هزار میلیارد تومان قرارداد منعقد شده است.

اتاق خبر:جعفر رودری روز شنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان در منطقه 2 شامل شهرستان های جیرفت و عنبرآباد افزود: این میزان سرمایه گذاری در تاریخ کرمان بی سابقه بوده و نشان از عملکرد خوب مجموعه استان در این زمینه است.
وی بیان کرد: کرمان در کنار 2 استان دیگر به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور مطرح شد که این نتیجه نگاه ویژه دولت به این استان بوده است.
وی گفت: سیاست های مثلث توسعه اقتصادی استاندار کرمان شالوده سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی است که از 2 سال پیش در این استان شروع شد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان ادامه داد: طرح های اقتصاد مقاومتی در 2 سطح ملی و استانی تقسیم بندی شده اند و طرح هایی که به پیگیری در سطح استان نیاز دارد از طریق ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که در شهرستان ها برگزار می شود، بررسی می شوند.
وی گفت: استان کرمان 12 برنامه ملی دارد که این طرح ها شامل 58 طرح و هر طرح زیرمجموعه چندین طرح است که با جدیت پیگیر رفع موانع اجرای آنها هستیم.
رودری افزود: نشست امروز در راستای برطرف کردن موانع و مشکلات سرمایه گذاران شهرستان جیرفت و عنبرآباد است لذا مشکلاتی که نیاز به پیگیری ملی دارد در تهران پیگیری می شود تا بخش خصوصی فعال و موجب رونق اقتصاد این منطقه شود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به انتخاب قلعه گنج به عنوان شهر پایلوت اقتصاد مقاومتی هر ماه شاهد حضور مسئولان کشوری برای حل مشکلات سرمایه گذاران به استان هستیم که ظرفیت خوبی برای برطرف کردن مشکلات استان می باشد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: در گام اول مشکلات مالی را باید در حد مقدور پیش ببریم و اساس کار ما استفاده از ظرفیت های منطقه است.
وی اظهار کرد: با استفاده از قانون بودجه 30 درصد منابع مالی از صندوق توسعه ملی تامین می شود که باید از این ظرفیت استفاده بهینه را ببریم.
رودری با اشاره به تشکیل کارگروه اقتصاد مقاومتی در استان گفت: جلسات زیادی در این زمینه برگزار شده است و خروجی خوبی از این جلسات داشته ایم که نشان از عملکرد خوب استان کرمان در این زمینه است.
سرمایه گذران بخش خصوصی شهرستان های جیرفت و عنبرآباد نیز در این نشست مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند که با حضور استاندار کرمان، بررسی و درباره آنها تصمیم گیری شد.
کرمان در سفر اردیبهشت ماه امسال رئیس جمهوری به این استان به عنوان سومین استان پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور معرفی شد.
طرح شهر نمونه اقتصاد مقاومتی نیز با پیگیری استاندار کرمان و محوریت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با تکیه بر ظرفیت های بومی و توانمندی مردمی در شهرستان محروم قلعه گنج در دست اجراست.
استان کرمان در حوزه اقتصاد مقاومتی به هشت منطقه تقسیم شده و قرار است نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان به صورت دوره ای در این مناطق برگزار شود.
نشست منطقه 2 در فرمانداری جیرفت برگزار شد. این شهرستان در 230 کیلومتری جنوب کرمان است.

منبع: ایرنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید