Performancing Metrics

بازار داغ افطاری های سیاسی در پاکستان | اتاق خبر
کد خبر: 350418
تاریخ انتشار: 23 خرداد 1395 - 06:33
در ایام ماه مبارک رمضان اگرچه بطور طبیعی تاحدودی از جنب و جوش تحولات و رویدادهای خبرساز در پاکستان کاسته می شود، اما درعوض، بازار داغ افطاری های سیاسی در این کشور کندی روند تحولات و رویدادهای سیاسی را تا حدودی جبران می کند.

اتاق خبر - پاکستان معمولا در ماه رمضان پذیرای هیات های خارجی نیست و عموما هم هیاتی از این کشور به جایی سفر نمی کند و یا اینکه این گونه تحولات به حداقل ممکن می رسد. همچنین نشست ها، کنفرانس ها و سمینارهای مهم سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ... معمولا جایی در ایام ماه رمضان در پاکستان ندارند.
با این وجود، احزاب سیاسی مختلف این کشور سعی می کنند رکود تحولات و فعالیت های حزبی خود در طول ایام این ماه مبارک را با برگزاری مراسم های افطاری مجلل و دعوت از سیاسیون و چهره های سرشناس پای میزها و سفره های رنگین در هتل ها یا سایر اماکن، جبران کنند.
همچنین درصورتی که نیاز به برگزاری سمینار یا کنفرانسی مهم در پاکستان در طول ماه مبارک رمضان باشد، این برنامه ها عموما با مراسم افطار همراه می شود.
یکی از این افطاری های سیاسی، جنبه ای نسبتا بین المللی دارد و شخص رئیس جمهوری پاکستان در یکی از روزهای ماه مبارک رمضان، میزبان سفرا و روسای نمایندگی کشورهای مسلمان در کاخ ریاست جمهوری است.
در این مراسم افطاری، رئیس جمهوری پاکستان معمولا در سخنان کوتاهی، با اشاره به مسائل جهان اسلام، بر ضرورت وحدت و یکپارچگی میان امت اسلامی تاکید می کند. این افطاری سیاسی-دیپلماتیک همچنین فرصتی است تا سفرای کشورهای اسلامی مقیم اسلام آباد در یک گردهمایی مذهبی-سیاسی، به گفت و گوهای غیررسمی درباره تحولات مختلف جهان اسلام و تازه ترین رویدادهای مهم داخلی و خارجی بپردازند.
گاهی این افطاری های سیاسی در پاکستان به مراسم آشتی کنان تبدیل می شود و احزاب سیاسی با دعوت از اعضای حزب های دیگر، سعی می کنند تا کدورت هایی را که ممکن است در طول سال براثر اختلاف سلیقه های سیاسی میان اعضا یا احزاب پیش آمده باشد، برطرف کنند.
برخی سفارتخانه های کشورهای اسلامی در پاکستان نیز با برگزاری ضیافت افطار، میزبان سفرای و دیپلماتهای مسلمان مقیم اسلام آباد و برخی شخصیت های سیاسی و چهره های شناخته شده پاکستان می شوند.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاکستان نیز همه ساله در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و همزمان با روز جهانی قدس، سفرا، روسای نمایندگی های و دیپلمات های مقیم اسلام آباد به ویژه سفرا و دیپلمات های کشورهای اسلامی و همچنین برخی مقامات عالی، شخصیت های سیاسی و دوستداران انقلاب اسلامی و قدس شریف را در یک ضیافت افطار دور هم جمع می کند.
مراسم های افطاری سیاسی مشابه علاوه بر پایتخت پاکستان، در شهرها و به ویژه مراکز ایالات مختلف این کشور هم رایج است.
اما در سایه سفره های افطار سیاسی در پاکستان که عموما ضیافت هایی مجلل است، هر روز سفره های ساده افطاری در مساجد و کنار برخی خیابان ها پهن می شود و افراد خیر برای اطعام افراد تهیدست یا روزه دارانی که به هردلیل در لحظات افطار در خارج از خانه به سر می برند، برای حضور بر سر این سفرهای ساده اما باصفا دعوت می کنند.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید