Performancing Metrics

تبلیغات منفی علیه سیاست های مدبرانه دکتر روحانی به ضرر منافع ملی است | اتاق خبر
کد خبر: 350494
تاریخ انتشار: 23 خرداد 1395 - 12:05
استاد برجسته حوزه علمیه قم، اقدامات انجام شده در دولت دکتر حسن روحانی را بسیار موفق، مدبرانه، عقلایی و کارآمد دانست و گفت: تبلیغات منفی و ناجوانمردانه علیه خدمات صادقانه این دولت به ضرر منافع ملی و خلاف عدالت است.

اتاق خبر - آیت الله سید محمد سجادی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب پیوسته بر وحدت و همدلی بین دولت و ملت تاکید و سفارش دارند و باید با توجه به منویات ایشان، از تخریب شخصیت های برجسته نظام و دولت پرهیز کنیم.
وی ادامه داد: اگر کسانی برخلاف تاکیدات رهبر معظم انقلاب، حرف هایی بر زبان جاری کنند که مردم نسبت به نظام اسلامی و دولت فعلی که به صورت مکرر و موکد مورد حمایت رهبر انقلاب است بدبین کنند، موجب غضب خدا می شود و تبعات خیلی بدی به دنبال دارد.

*توصیه به سیاسیون و رسانه ها
رئیس موسسه پژوهشی سید مصطفی خمینی (ره) خاطرنشان کرد: افراد سیاسی و رسانه ها نباید حرف هایی را مطرح و یا کلماتی را بیان کنند که موجب تشویش اذهان عمومی نسبت به حکومت اسلامی و دولت شود.
آیت الله سجادی تصریح کرد: رجال سیاسی و رسانه های عمومی باید مدام سخن از وحدت، دلگرمی و تشویق مسئولان برای خدمت به مردم و نظام بگویند و از فرامین رهبر معظم انقلاب تخلف نکنند.
وی بیان داشت: گاهی برخی تهمت ها و تخریب ها بیش از آنکه باعث تضعیف دولت فعلی شود به شخص گوینده ضربه می زند و بعد از آن نظام و منافع ملی نیز آسیب می بیند.
استاد برجسته حوزه علمیه قم با توصیه به فعالان سیاسی گفت: به بهانه مسائل سیاسی و جناحی، از رحمت بی انتهای خداوند محروم نشویم، گاهی انسان یک کلمه ناحقی را بر زبان جاری می کند ولی در نظر خداوند به اندازه آسمان و زمین سقوط می کند.

*رسالت خطبا و اهل قلم
آیت الله سجادی تصریح کرد: کسانی که در کانون توجه مردم قرار دارند بویژه خطیبان و اهل قلم ، در شرایط حساس کنونی باید مراقب قلم و زبان خود باشند و همه باید با وحدت کلمه به سمت کمک به دولت برای رونق در همه امور، پیش برویم.
وی اظهار داشت: امروز جامعه ما چنان درگیر مشکلات متفاوت است که اگر کسی به ایران و مردم فکر کند، متوجه خواهد شد که اکنون زمان و فرصت این کارهای تخریبی نیست، امروز نسل جوانان ما در معرض خطر مصادره توسط غربی ها هستند و باید به داد این جوانان برسیم.
آیت الله سجادی تصریح کرد: ما به جای اینکه تمام تلاش خود را برای تخریب و تضعیف دولت صرف می کنیم باید سبک زندگی را از آنچه به ما تحمیل کردند به سبک زندگی الهی و اسلامی تغییر دهیم.

*آسیب های تخریب دولت
وی یادآورشد: تخریب، تهمت و هجمه علیه دولتی که شبانه روز برای رفع مشکلات کشور و مردم زحمت می کشد عقوبت دنیوی و اخروی دارد، بنابراین اهل قلم و گویندگان باید مراقب گفتار و رفتار خود باشند.
وی ادامه داد: همه بدانیم کرام الکاتبین و ملائکه بر همه سخنان و اعمال ما آگاهی دارند و مسلط هستند، اگر انتقاد داریم باید سازنده و منطقی باشد و تخریب نکنیم.
آیت الله سجادی اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) با کفار مکه در صلح حدیبه مذاکره کردند و آنجا مشرکین و یهود هم بودند، مذاکره امر عادی بین همه کشورها و رجال سیاسی است و خداوند بعد از صلح حدبیه و قبل از فتح مکه، سوره فتح را نازل کردند.
وی ادامه داد: در جریان این مذاکره پیامبر، افرادی مانند ابوسفیان هم حضور داشتند، آیا می توانیم بگوییم پیامبر اسلام (ص)چرا این کار را کردند؟.
آیت الله سجادی تصریح کرد: متاسفانه عده ای دنبال بهانه هستند که جنگ سیاسی و جناحی راه بیندازند، در سیاست عده ای دین را کنار می گذارند و همه چیز را به نوعی توجیه می کنند.

*سیاست های تهی از دیانت
وی ادامه داد: نباید سیاست ما تهی از دیانت باشد و زمانی که سیاست باشد نباید دیانت رخت بربندد، اگر سیاست و دیانت با هم و توامان باشند از تهمت و دروغ و افترا پرهیز خواهد شد.
آیت الله سجادی بیان داشت: گاهی یک سیاستمدار، سیاست وی با دیانت عجین نیست و حرف هایی را بر زبان جاری می کند که به اصل نظام هم ضرر وارد می کند و آبروی اشخاص را نیز لکه دار خواهد کرد.
استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: در زمان انتخابات هفتم اسفندماه، عده ای یک فهرست که در میان آنها شخصیت های بزرگ علمی، استوانه های نظام و حوزه قرار داشتند را انگلیسی نامیدند و از این مساله تنها دشمنان اسلام سود بردند.

*واکنش امام راحل در قبال انگ ها
آیت الله سجادی خاطرنشان کرد: به تعبیر امام راحل، انگلیس وقتی می خواهد کسی را زمین بزند به او انگ وارد می کند، بیشتر هم دنبال عناصرخوب و تاثیرگذار هستند تا آنها را از صحنه خارج کنند، بنابراین ما باید بیشتر مراقب دشمنان باشیم.
وی ادامه داد: حضرت امام راحل می فرمودند، دشمن روحانیان خوب را، می زند و کاری به انسان های ناکارآمد ندارد، آنها روزی آیت الله کاشانی را به بهانه های مختلف متهم و منزوی کردند و در تاریخ نمونه های زیادی از این دست وجود دارد.
آیت الله سجادی بیان داشت: باید جامعه نسبت به این خطرها، روشن باشد و بداند ثمره گفتن و نشر برخی مطالب و تخریب ها، فقط به سود دشمن است.
استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی از امام علی (ع) گفت: امام فرمودند پناه می بریم از شر خودمان و زشتی گناهان خودمان، مردم باید نسبت به مسائل بیدار و هوشیار باشند.
وی اظهار داشت: خداوند کریم در آیه 18 سوره زمر نیز می فرمایند: 'قول های مختلف را بشنوید و بعد از فکر کردن روی آن، احسن را انتخاب کنید'.

*عملکرد دولت روحانی مطلوب است
آیت الله سجادی عملکرد سه ساله دولت آقای روحانی را مطلوب دانست و گفت: دولت آقای روحانی بسیار موفق بود و در برهه ای که ما در وضع بسیار اسفناک قرار داشتیم آمدن ایشان( روحانی) امیدها را به دلها برگرداند و فضای عقلایی را در برابر ملت قرار داد.
وی ادامه داد: از برکات مهم دولت دکتر روحانی، لغو قطعنامه های ظالمانه علیه کشور بود، همانگونه که صلح حدببیه در زمان پیامبر اسلام (ص) برای مسلمانان فتح مبینی بود ، توافق هسته ای و برجام نیز برای کشور ما یک فتح بزرگ است.
آیت الله سجادی خاطرنشان کرد: متاسفانه همانگونه که اسرائیل، عربستان و صهیونیسم و سنای امریکا با برجام مخالف هستند و عده ای در داخل نیز هماهنگ با آنها به مخالف برخاسته و با همان لحن و برخورد با برجام مواجه می شوند.

*علت مخالفت با برجام/ اگر کفن پوش ها در زمان پیامبر بودند
وی اظهار داشت: دلیل این مخالفت ها نیز اهمیت این فتح بزرگ و پیروزی در برجام است، اینکه یک کشور در برابر شش قدرت مهم دنیا قرار بگیرد و بعد از مذاکرات طولانی، حرف خود را به کرسی بنشاند دلیلی بر نفوذ، عظمت و قدرت سیاسی آن کشور است.
آیت الله سجادی بیان داشت: پیامبر اسلام (ص) با مذاکره موقعیت اسلام را در جزیره العرب ثبیت کردند و اگر آن روز عده ای از این افراد بودند کفن پوش به پیامبر اسلام (ص)نیز اعتراض می کردند که چرا صلح نامه را امضا نمودید.
وی ادامه داد: بیشترین هجمه منتقدان دولت متوجه برجام و مذاکرات است، در حالی که این اتفاق باعث شده که جنگ و درگیری فیزیکی رخ ندهد و این نعمت بود و اگر خدای ناکرده کشور ما به یک جنگ وحشتناک که چین، روسیه و آلمان و دیگران متفق می شدند آیا به نفع اسلام و ایران می شد؟ .

*همراهی برخی در داخل با دشمنان
وی خاطرنشان کرد: سیاست عاقلانه و مدبرانه دکتر روحانی و دولت یازدهم شایسته تقدیر است، این دولت مذاکرات را زیر بمباران تبلیغاتی آل سعود ، اسرائیل و عده ی در داخل کشور به سرانجام رسانده است.
وی ادامه داد: در زمانی که عده ای در مقابل ملت ایران در حال شلیک به سمت منافع ملی ما بودند، نباید عده ای از پشت نیز خنجر می زدند، پیروزی در این صحنه بسیار سخت است ولی دولت یازدهم توانست با موفقیت مشکلات را پشت سربگذارند.

*ضرورت جلوگیری از تبلیغات زودهنگام
آیت الله سجادی در بخش دیگری از سخنان خود آغاز تبلیغات زودهنگام انتخاباتی را به صلاح کشور ندانست و گفت: طبق قانون باید مجریان از تبلیغات انتخاباتی زودهنگام جلوگیری کنند و وزارت کشور و شورای نگهبان نیز باید تذکر دهند.
وی ابراز امیدواری کرد که همه افراد جامعه در این ماه باید به طهارت برسند و حرف های نابجا و تخریبی نزنند، در این ماه مبارک که یک آیه ثواب ختم قرآن را دارد گناه هم خیلی مضاعف است.
وی گفت: در چنین زمان مبارکی اگر کسی حرفی بزند و یا مطلبی بگوید که موجب تشویش اذهان عمومی و وسوسه برای دیگران شود، گناه کبیره است، افراد باید روی سخنان خود فکر کنند و ناحق مطلبی را بر زبان جاری نکنند.

*ناخواسته با دشمن همراه نشویم
وی ادامه داد: در این زمان که ایران با همه کفار و منافقان در حال جنگ تبلیغاتی و فیزیکی است و جمهوری اسلامی رسالت حمایت از مظلومان عالم را دارد، بوق های شیطانی علیه ما کار می کند، خود ما باید مراقب باشیم ناخواسته با این دشمنان همراهی نکنیم.
وی اظهار داشت: همه باید با زبان و نیت واحد در برابر شرارت ها بایستیم و اگر کسانی به عکس عمل کرده و حرف هایی بزنند که مردم را نسبت به نظام و دولت فعلی که مورد حمایت رهبر انقلاب است بدبین کنند موجب غضب خدا خواهد شد و تبعات خیلی بدی دارد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید