Performancing Metrics

اقتصاد مقاومتی باید به اصول و اخلاق کاری تبدیل شود | اتاق خبر
کد خبر: 350634
تاریخ انتشار: 23 خرداد 1395 - 22:29
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند گفت:اقتصاد مقاومتی باید به اصول و اخلاق کاری و نه شعار، بیلبورد و پوستر تبدیل شود.

به گزارش اتاق خبر، محسن احتشام اظهارکرد: مدیران ما چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی باید احساس دین، تعهد و اخلاق برای اجرای مولفه های اقتصاد مقاومتی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه باید اجرای مولفه های اقتصاد مقاومتی را مقدم بر هر کاری بدانیم، ادامه داد: منافع ملی و جمعی اگر در جامعه پیاده شود موفق خواهیم بود.

 وی با اذعان به اینکه واقعیات فضای اقتصادی کشور با فرضیات و حدسیات بسیار متفاوت است، بیان کرد: بر اساس واقعیات باید برنامه ریزی داشته باشیم و نه تصور و حدسیات.

اظهار نظر بخش خصوصی بر اساس واقعیات برنامه ریزی دولت بر پایه تصورات

 وی با بیان اینکه بخش خصوصی به دلیل درگیری با مشکلات بر اساس واقعیت‌ها اظهارنظر می‌کند، گفت: اما متاسفانه بخش دولتی بر اساس تصورات برنامه ریزی و کار را دنبال می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه بایده ایده های نو را وارد بخش اقتصادی کنیم، تصریح کرد: با شعار دادن و پوسترو بیلبورد نمی‌توان اقتصاد مقاومتی را محقق کرد.

 وی با اشاره به اینکه علمی و سیستمی کردن اقتصاد امروز خیلی مورد توجه و بهره‌گیری است، عنوان کرد: باید فضای ارتباط بین کارآفرین، تجار و دانشگاه را فراهم کنیم.

 وی با بیان اینکه باید از ظرفیت نخبگان در فضای واقعی کسب و کار استفاده شود، ادامه داد: در عین حال باید در این فضا ریسک نخبگان پذیرفته شود.

خلاء بیمه ای در تجاری سازی ایده های نو

وی با اشاره به خلاء بیمه ای در تجاری سازی ایده های نو بیان داشت: ریسک ضمانت شرکت های دانش بنیان باید مورد توجه قرارگیرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند عنوان کرد: به دلیل نبود این خلاء بیمه ای گاها نخبه و شرکت دانش بنیان ما جرات نمی‌کند ایده خود را به مرحله اجرا بیاورد.

وی عنوان کرد: اگر چه حمایت از طرح های دانش بنیان با پرداخت تسهیلات انجام می‌شود و صندوق توسعه نوآوری و شکوفایی ضمانت طرح‌ها را دارد اما ریسک های که در سطح کلان ممکن است متوجه این طرح‌ها شود را هنوز هیچ پوشش بیمه ای برای آن وجود ندارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند همچنین با بیان اینکه قوانین بسیاری در حمایت از تولید و اقتصاد وجود دارد که به درستی اجرا نشده است، گفت: قانون بهبود فضای کسب و کار یکی از این قوانین است که باید بر درست اجرایی شدن آن نظارت شود.

منبع: مهر

نظرات
ADS
ADS
پربازدید