Performancing Metrics

لوکیشن فیلم بازگشته | اتاق خبر
کد خبر: 350782
تاریخ انتشار: 23 خرداد 1395 - 19:50
قسمت نهم بخش لوکیشن فیلم را به برنده اسکار ۲۰۱۶ اختصاص می‌دهیم، فیلمی مفهومی که تحسین منتقدان را برانگیخت و بازی بی‌نظیر «لئوناردو دیکاپریو» به آن هیجان بی‌نظیر داد. ب

اتاق خبر:«بازگشت» جدیدترین اثر ایناریتو برگرفته از داستان زندگی واقعی فردی به نام هیو گلاس می‌باشد که در سال‌های بین ۱۷۸۰ تا ۱۸۳۳ زندگی می‌کرده است. این فرد یک دام گذار بود و در مناطق سرد کوهستانی فعالیت خودش را انجام می‌داد تا اینکه روزی پس از درگیری با یک خرس، توسط دوستانش به حال خود رها شد تا از دنیا برود؛ اما گلاس با تلاشی عجیب و غیرقابل باور، بدون تجهیزات و اسلحه، مسیری ۳۲۰ کیلومتری را طی کرد تا بتواند زنده مانده و به محل بازگردد و البته سراغ کسانی را بگیرد که او را به حال خود رها کرده بودند

بازگشته

هیو گلاس (لئوناردو دیکاپریو) که کسب و کارش در تجارت پوست می‌باشد. با گروه همراهش در این راه خطرناک با سرخپوستان نیز نبردهای سختی دارند و دائماً در حال فرار از نزاع با آنان می‌باشند؛ اما پس از اینکه گلاس با یک خرس گریزلی درگیر شده و به شدت زخمی می‌شود، فرمانده گروه به نام اندرو (دامنل گلسون) پس از مشاهده وضعیت وخیم گلاس احساس می‌کند که او به زودی از دنیا خواهد رفت. به همین جهت، وی فیتزجرالد (تام هاردی) و دو فرد دیگر را مامور مراقبت از او می‌نماید تا اگر گلاس از دنیا رفت، خاک‌سپاری آبرومندی برایش برگزار نمایند؛ اما فیتزجرالد، گلاس را در حالت زخمی و درمانده به حال خود رها می‌کند تا بمیرد.

تام هاردی

عوامل فیلم

کارگردان فیلم فردی مکزیکی به «نام آلخاندرو گونسالس اینیاریتو» است که برای سه سال متوالی برنده جایزه اسکار شده و در کارنامه خود فیلم‌های چون، بردمن،زیبا، بابل و چند فیلم دیگر را دارد.

ایناریتو

تصویری از آلخاندرو گونسالس اینیاریتو

داستان فیلم نیز توسط خود کارگردان و «مارک ال. اسمیت» از روی رمان بازگشته که نوشته «مایکل پانک» است نوشته شده است.

موسیقی آن را نیز «ریوئیچی ساکاموتو» معروف انجام داده است و فیلمبردار آن «امانوئل لوبزکی» است که در فیلم بردمن نیز همراه «اینیاریتو» بوده است.

در نهایت این فیلم با بودجه‌ای بالغ‌بر ۱۳۵ میلیون دلار در شرکت «نیوریجنسی پیکچرز» آغاز شد و در نهایت با استقبال مردم توانست درآمدی بالغ‌بر ۴۳۰ میلیون دلار برای سازندگانش به همراه داشته باشد.

 

 لیست بازیگران فیلم

  • لئوناردو دی‌کاپریو در نقش هیو گلاس
  • تام هاردی در نقش جان فیتزجرالد
  • دامنل گلیسون در نقش آندرو هنری
  • ویل پولتر در نقش جیم بریجر
  • فارست گودلاک در نقش هاوک، پسر گلاس

نقد فیلم

بازگشته 8

واژه revenant به جسد زنده شده‌ای اشاره دارد که از مرگ برگشته است تا به زندگی سر بزند. اين توصيفِ درخوری برای فيلم است. کاراکتر اول فيلم، گلاس، بعد از ناقص ماندن عمليات جمع کردن خز عده‌ای مسيرياب توسط جنگجوهای آريکارا، آنها را به سوی جای امنی هدايت می‌کند، که مورد هجوم خرسی قرار می‌گيرد و تا يک قدمی مرگ پيش می‌رود.

«از گور برخاسته» یا «بازگشته» و صحنه‌های ممتد زيادی از اين دست در فيلم وجود دارد.

بازگشته 0

در فيلمی که پر است از لحظات بی‌قرار کننده و به ياد ماندنی، ناراحت‌کننده‌ترین صحنه می‌تواند صحنه حمله خرس باشد. فیلم که بدون کات‌های پياپی نمايش داده می‌شود نمایی واقعی از آنچه ممکن است هنگام رو در رو شدن انسان با يک خرس مادر عظیم‌الجثه که می‌خواهد از توله‌هايش محافظت کند رخ دهد را نشان می‌دهد. اين صحنه خونين و بی‌رحمانه است و برای برخی بيننده‌ها ممکن است غيرقابل تحمل باشد. هشدار به افرادی که می‌خواهند «از گور برخاسته» را ببينند: اين سکانس نه به بيننده و نه به بازيگر رحم نمی‌کند.

بازگشته 5

گیریم سنگین دیکاپریو برای ایجاد زخم‌های ناشی از درگیری با خرس که ساعت‌ها طول می‌کشید

ايناريتو لحن محزونی را انتخاب کرده است. فيلم‌های انتقامی اغلب توسط هيجان و پيش بينی پيش می‌روند. اما هيچ يک اينجا چندان مشهود نيستند. «از گوربرخاسته» فيلمی آهسته‌تر و جدی‌تر است. به لحاظ فنی، «از گوربرخاسته»، يک وسترن است اما مانند اکثر فيلم‌های اخير اين ژانر می‌توان آن را يک وسترن «تجديد نظر خواه» در نظر گرفت چون در آن از کابوی‌ها و سرخ‌پوست‌های کليشه‌ای خبری نيست و بيشتر در آن تفسيرهای متعادلی بر اساس طبيعت انسان ديده می‌شود. يعنی برخی از بوميان آمريکایی جنگ طلب و تشنه خون تصوير شده‌اند و برخی ديگر به کمک گلاس می‌آيند. از سوی ديگر، هِنری مفيد و سمپاتيک است در حالی که فيتزجرالد شخصيت منفی اصلی فيلم است.

منتقد: جیمز براردینلی

جوایز فیلم

  • برندهٔ جایزه اسکار ۲۰۱۶بهترین کارگردانی برای الخاندرو گونسالس اینیاریتو
  • برندهٔ جایزه اسکار ۲۰۱۶بهترین بازیگر نقش اول مرد برای لئوناردو دی‌کاپریو
  • برندهٔ جایزه اسکار ۲۰۱۶بهترین فیلمبرداری برای امانوئل لوبزکی
  • نامزد جایزه اسکار ۲۰۱۶بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای تام هاردی
  • نامزد جایزه اسکار ۲۰۱۶بهترین فیلم از هشتاد و هشتمین دوره جوایز اسکار
  • برنده جایزه گلدن گلوب۲۰۱۶ بهترین کارگردانی برای
  • برنده جایزه گلدن گلوب۲۰۱۶ بهترین بازیگر مرد فیلم درام برای لئوناردو دی‌کاپریو
  • برنده جایزه گلدن گلوب ۲۰۱۶بهترین فیلم درام

لوکیشن‌های فیلم

نماهای خیره کننده و مکان‌های فوق‌العاده فیلم در ۱۲ محل و سه کشور آمریکا، کانادا،آرژانتین قرار داشتند. کارگردان می‌خواست تمام فیلمبرداری در زیر نور طبیعی انجام شود و این کار عوامل را سخت می‌کرد و به همین خاطر حدود ۱۱ ماه فیلمبرداری این فیلم ۱۵۶ دقیقه‌ای به طول انجامید. حدود ۹۳% از فیلم درصحنه‌های بیرونی است که ماه‌ها برای پیدا کردنشان وقت صرف شده. دیکاپریو اعلام کرده که در صحنه‌های از این فیلم، سخت‌ترین لحظات عمرش را گذرانده است. بیشتر فیلم در مونتانا کانادا فیلمبرداری شده اما به خاطر کم شدن برف در فصل تابستان گروه مجبور شد تا به آرژانتین بروند. باهم در ادامه محل فیلمبرداری و مکان آنها روی نقشه را مشاهده خواهیم کرد

راکی

بخش‌های از فیلم در Kananaskis واقع در رشته کوه‌های راکی کانادا فیلمبرداری شده.

طبیعت

منطقه زیبای Bow Valley در آلبرتا، مشکل گروه تولید این بود که این منطقه در زمستان، روزهای بسیار کوتاهی دارد و فقط چند ساعت می‌توانستند در روز فیلمبرداری کنند.

بازگشتهایناریتو ابتدا فکر می‌کرد که بهتری لوکیشن‌ها را پیدا کرده، اما بعدها متوجه شد که این مکان‌ها بدترین محل برای فیلمبرداری است و شرایط دشواری را باید تحمل کند.نه نبرد ابتدایی فیلم در Indian Morley بخشی از Stoney Nation فیلمبرداری شد.

بازگشتهی

در این صحنه تمامی امکانات را به سختی به ارتفاع ۲۴۰۰ متری منتقل کردند تا یک سکانس را فیلمبرداری کنند.

کوه

برای فیلمبرداری این سکانس ، با هواپیما کوه را بمب باران کردند تا بهمن ایجاد شود.

بازگشته 3

موتانا

این تصویر زیبا در بدلنز از Drumheller، واقع در شمال شرق کلگری است.

جنگل

صحنه‌های که گروه پیاده‌وری می‌کردند (قبل از حمله خرس) در محلی به نام Shovehouse Creek در جنگل انبود Squamish فیلمبرداری شد.

 

 

رودخانه

سکانس‌های مربوط به رودخانه را در Kootenai نزدیک منطقه لیبی از مونتانای آمریکا در طول ۱۰ روز فیلمبرداری کردند. این محل همان جای است که بخشی از فیلم رودخانه وحشی تولید۱۹۴۰ مریل استریپ است.

 منبع: کجارو

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید