Performancing Metrics

استقبال نروژی ها از گسترش روابط با ایران در پسابرجام | اتاق خبر
کد خبر: 351100
تاریخ انتشار: 24 خرداد 1395 - 17:52
در دیدار ظریف با رییس کمیسیون سیاست خارجی و دفاعی پارلمان نروژ مطرح شد:
وزیر امور خارجه که به نروژ سفر کرده است، در ادامه دیدارهای خود، با خانم اونیک هویتفلد رییس کمیسیون سیاست خارجی و دفاعی پارلمان نروژ دیدار کرد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایرنا، وزیر امور خارجه که به نروژ سفر کرده است، در ادامه دیدارهای خود، با خانم اونیک هویتفلد رییس کمیسیون سیاست خارجی و دفاعی پارلمان نروژ دیدار کرد.
محمد جواد ظریف در این دیدار با تشکر از نقش مثبت نروژ در اجرای بخشی از توافقات برجام (تبادل اورانیوم طبیعی و غنی شده) و برشمردن زمینه های متعدد گسترش روابط دو کشور در مرحله پسابرجام، ابراز امیدواری کرد روابط دو کشور در همه زمینه ها گسترش یابد.
رئیس پارلمان نروژ با اشاره به نتایج مثبت دیدار اخیر هیات پارلمانی نروژ از ایران، از گسترش روابط دو کشور در مرحله جدید استقبال کرد.
طرفین در این ملاقات در خصوص تحولات منطقه ای، بحران سوریه، رویارویی همه جانبه با افراط گرایی و تروریسم، حقوق بشر و همچنین نظام انتخاباتی و ساز و کارهای پارلمانی دو کشور تبادل نظر کردند.
وزیر امور خارجه که شامگاه یکشنبه تهران را به مقصد اسلو ترک کرد،‌ صبح دوشنبه ابتدا به دیدار بورگه برنده وزیر خارجه نروژ رفت و پس از دیدار و گفت و گوهای دوجانبه در جمع رسانه ها حاضر شد و به بیان نقطه نظرات خود پرداخت.
وی همچنین به دیدار اولمیک تومسن رئیس پارلمان نروژ دیدار کرد و درباره همکاری های دوجانبه دو کشور به ویژه در حوزه پارلمانی، همکاری های اقتصادی در زمینه شیلات تا انرژی و همچنین مسائل منطقه ای بحث و رایزنی کرد.
دیدار با بوندویک و کوره ویلوک نخست وزیران اسبق نروژ و شرکت در سمیناربرجام و فرصت های جدید همکاری ایران و نروژ که به میزبانی سفارت جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد، از دیگر برنامه های رئیس دستگاه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در نخستین روز سفر به نروژ است.
همچنین قرار است ظریف در جمع ایرانیان مقیم اسلو حضور یافته و با آنان گفت و گو کند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید