Performancing Metrics

اروپا تدابیر ضد تجاری و یکجانبه علیه پکن را متوقف کند | اتاق خبر
کد خبر: 351233
تاریخ انتشار: 25 خرداد 1395 - 18:12
چین:
«یانگ جیه چی» عضو ارشد شورای دولتی چین در دیدار «فرانک والتر اشتان مایر» وزیر امور خارجه آلمان با وی گفت که اروپا نباید تدابیر ضد تجاری و حمایتی یکجانبه علیه پکن اعمال کند.

اتاق خبر - وی در این ملاقات که در شهر پکن صورت گرفت با اشاره تلویحی به فشارهای اروپا در عرصه های اقتصادی بر چین از جمله در زمینه فولاد و آهن گفت که دو شریک تجاری از این اقدامات ضربه خواهند خورد.
پیشتر اعلام شده بود که در جریان دیدار «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و هیات همراه وی از چین که از روز یکشنبه آغاز شده، در باره این مسائل نیز گفت وگوهای جدی صورت خواهد گرفت.
«یانگ» گفت که اقدامات اروپا از جمله اتخاذ تدابیر تنبیهی و یا بازرسی های ضد دامپینگ و ضد محصولات تجاری چین برای پکن مشکل ساز می شود و روند رو به رشد روابط سالم را مخدوش می سازد.
مقام چینی همچنین گفت که در جریان ورود چین به سازمان تجارت جهانی در سال 2001 میلادی اروپا متعهد شده بود برای توسعه سالم مناسبات اقتصادی با پکن تلاش می کند.
پارلمان اروپا اخیرا اعلام کرد که چین به تعهداتش بر اساس مقررات سازمان تجارت جهانی عمل نکرده و به دلیل آنکه هنوز یک اقتصاد بازاری کامل به حساب نمی آید بازرسی های ضد دامپینگ علیه این کشور از سوی اروپا اعمال می شود.
بر اساس گزارشی که خبرگزاری شین هوا امروز سه شنبه منتشر کرده، «فرانک والتر اشتان مایر» نیز در سخنانی گفت که آلمان و چین با گسترش همکاری های اقتصادی می توانند روابط با اروپا را نیز تقویت کنند و این برای همه جوانب مفید فایده خواهد بود.
او گفت که حفظ ارتباط و تبادلات نزدیک در سطح بالا میان دو طرف در مورد مسائل مهم بین المللی ضروری است و آلمان تمایل دارد نشست اخیر دو کشور را به عنوان فرصتی برای تعمیق همکاری در زمینه های مختلف معرفی کند.
مرکل، صدراعظم آلمان روز یکشنبه در راس هیاتی برای برگزاری نشست مشورتی حکومتی دو کشور وارد پکن شد و با «شی جین پینگ» رئیس جمهوری و «لی کچیانگ» نخست وزیر چین نیز دیدار و گفت و گو کرد.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید