Performancing Metrics

تاکید بر تسریع اجرای پروژه های مشترک | اتاق خبر
کد خبر: 351247
تاریخ انتشار: 25 خرداد 1395 - 10:43
در گفت و گوی روسای کمسیون اقتصادی مشترک ایران و آذربایجان مطرح شد:
رئیس ایرانی کمیسیون مشترک ایران-آذربایجان بر تسربع در اجرای پروژه های مشترک بین دو کشور تاکید کرد و گفت:اجرای برخی موضوع ها مانند ساخت و تکمیل خط آهن قزوین- رشت- تهران، همکاری های مشترک بخش های نفتی دریای خزر، همکاری های حمل و نقلی و بانکی باید در اولویت

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایرنا، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک ایران-آذربایجاندر گفت وگوی تلفنی با «شاهین مصطفی یف» وزیر صنایع و اقتصاد جمهوری آذربایجان و طرف آذری این کمیسیون، بر تسربع در اجرای پروژه های مشترک بین دو کشور تاکید کرد و گفت:اجرای برخی موضوع ها مانند ساخت و تکمیل خط آهن قزوین- رشت- تهران، همکاری های مشترک بخش های نفتی دریای خزر، همکاری های حمل و نقلی و بانکی باید در اولویت قرار گیرد.
واعظی  افزود: در دولت تدبیر و امید، راه توسعه روابط و مناسبات دو کشور به دلیل رویکرد مثبت مقام ها و دولت ها نسبت به یکدیگر و دوستی و علایق و مشترکات دو ملت ایران و آذربایجان دچار چالش یا محدودیت نخواهد شد.
واعظی با بیان اینکه روابط دو کشور اکنون از قوام و غنای بالایی برخوردار است، خاطرنشان ساخت: هیچ عاملی نمی تواند بر این روابط دوستانه و صمیمانه اثر منفی داشته باشد.
وی با مهم دانستن حفظ هوشیاری مسئولان دو کشور در مقابل تبلیغات سوء خاطرنشان ساخت: بسیاری از عوامل درونی و دشمنان بیرونی و بدخواهان دو کشور سعی دارند تا با برخی تبلیغات منفی و شایعه سازی های مبهم، روابط دو کشور را دچار چالش و تخریب کنند که به طور قطع مسئولان دو طرف باید ضمن هوشیاری و آگاهی نسبت به فعالیت ها و اهداف آنها، با ابهام زدایی و بیان واقعیت ها مانع این گونه فضاسازی ها شوند.
رئیس ایرانی کمیسیون مشترک در ادامه، خبر از سفر حسن روحانی رئیس جمهور ایران در آینده نزدیک به باکو خبر داد و گفت: در این گفت وگو مقرر شد تمهیدات و مقدمات لازم برای سفر روحانی به جمهوری آذربایجان فراهم شود.
حجم مبادلات تجاری تهران و باکو در بخش غیرنفتی به ٥٠٠ میلیون دلار می رسد اما در مجموع، حجم مبادلات تجاری دوطرف در بخش نفتی و غیرنفتی بیش از یک میلیارد دلار است.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید