Performancing Metrics

آغاز اجلاس اسلو فروم با حضور ظریف و موگرینی | اتاق خبر
کد خبر: 351298
تاریخ انتشار: 25 خرداد 1395 - 12:09
اجلاس "اسلو" با حضور وزیران خارجه ایران، نروژ و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آغاز به کار کرد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا، مراسم افتتاحیه اجلاس "اسلو" با سخنرانی محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و فدریکا موگرینی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و بورگه برنده وزیر امور خارجه نروژ آغاز شد.
اجلاس "اسلو" محلی برای میانجی‌گران ارشد جنگ، تصمیم‌گیران رده بالا و بازیگران اصلی روند صلح محسوب می‌شود و مقام‌های عالی رتبه بین‌المللی و نمایندگان دولت‌ها در این اجلاس در مجموعه نشست‌های غیر رسمی و محرمانه گردهم آمده و تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند تا در نهایت، چالش‌ها را شناسایی و برای رفع آنها میانجی‌گری کنند. این اجلاس را می‌توان محلی برای گفت‌و‌گو‌های بشر دوستانه دانست.
اجلاس "اسلو" به میزبانی مشترک وزارت امور خارجه نروژ و مرکز گفت‌وگوی بشر دوستانه، یک همایش سالانه جهانی در اسلو پایتخت نروژ است که با انجام نشست‌های منطقه‌ای در آفریقا و آسیا کامل می‌شود. شرکت در این اجلاس فقط با دعوت رسمی صورت می‌گیرد و همه گفت‌و‌گوها تحت قانون چتم هاوس انجام می‌شود.
به گزارش خبرنگار ایسنا، اسلو به دلیل حضور وزیران امور خارجه کشورهای مختلف و مقامات کشورهای دیگر رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است و در تدابیر امنیتی این اجلاس برگزار می‌شود.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید