Performancing Metrics

تولید نفت ایران به 3.56 میلیون بشکه رسید | اتاق خبر
کد خبر: 351337
تاریخ انتشار: 26 خرداد 1395 - 00:55
گزارش سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) براساس آمار منابع ثانویه، تولید نفت ایران را معادل 3.56 میلیون بشکه اعلام کرد.

اتاق خبر: بر اساس تازه ترین برآورد ماهانه اوپک به نقل از منابع ثانویه، تولید نفت خام ١٣ عضو اوپک در ماه مه گذشته به ٣٢ میلیون و ٣٦١ هزار بشکه در روز رسید که این مقدار در مقایسه با ماه آوریل، ٩٩ هزار و ٨٠٠ بشکه کمتر است.

گزارش منابع ثانویه اوپک مدعی است که تولید نفت خام ایران در ماه مه با ٨٩ هزار و ٢٠٠ بشکه افزایش نسبت به ماه آوریل، به سه میلیون و ٥٦٢ هزار بشکه رسید، در حالی که گزارش مستقیم وزارت نفت ایران به دبیرخانه اوپک از افزایش روزانه ١٠٠ هزار بشکه‌ای تولید نفت خام این کشور در ماه مه و رسیدن آن به مجموع روزانه سه میلیون و ٦٠٠ هزار بشکه حکایت می کند.

بنابر گزارش منابع ثانویه اوپک، تولید نفت خام عراق در ماه مه با ٦٠ هزار بشکه کاهش، به روزانه چهار میلیون و ٢٨١ هزار بشکه رسیده است، در حالی گزارش مستقیم این کشور به دبیرخانه اوپک از تولید روزانه چهار میلیون و ٤٩٩ هزار بشکه ای حکایت دارد.

عربستان سعودی در گزارش مستقیم خود به دبیرخانه اوپک آورده است که تولید نفت آن در ماه مه به ١٠ میلیون و ١٧٠ هزار بشکه در روز رسید که این رقم در مقایسه با ماه آوریل، روزانه هشت هزار بشکه افزایش نشان می دهد.

این گزارش نشان می دهد که نیجریه، ونزوئلا و عراق در ماه مه بیشترین کاهش تولید را در میان کشورهای عضو اوپک داشته اند و کویت و ایران، بیشترین رشد تولید را به خود اختصاص داده اند.

 منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید