Performancing Metrics

آبلیموهایی که آب‌لیمو نیست | اتاق خبر
کد خبر: 351388
تاریخ انتشار: 26 خرداد 1395 - 04:26
مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع سلامت گفت: در ۳ تا ۴ ماه آینده دستورالعمل تولید آب‌لیموهای استاندارد و خالص را تدوین کرده و آن را ابلاغ می‌کنیم چون اکنون فقط ۳۰ در صد آبلیموهای موجود طبیعی است.

به گزارش اتاق خبر،حسین رستگار در رابطه با آبلیموهای تقلبی در سطح بازار گفت:‌ بحث تقلبی بودن آبلیموها موضوعی که اکنون در سازمان غذا و دارو مطرح شده است قیمت یک لیتر آب‌لیموی طبیعی حدود 40 تا 50 تومان است که اگر به صورت صنعتی تولید شود بنابر این مردم توان خرید این آبلیموها را ممکن است نداشته باشند.
سازمان غذا و دارو مطرح شده است قیمت یک لیتر آب‌لیموی طبیعی حدود 40 تا 50 تومان است که اگر به صورت صنعتی تولید شود بنابر این مردم توان خرید این آبلیموها را ممکن است نداشته باشند.
وی ادامه داد: بنابر این باید آبلیموهایی تولید شوند مانند برخی آب‌میوه‌های موجود که اکنون در بازار وجود دارد و خالص است نه اینکه مانند نوشیدنی‌های میوه‌ای که 30 درصد آن آب میوه خالص و 70 درصد آن آب، شکر و چیزهای مختلف دیگر باشد.

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو گفت:‌ آبلیموهایی که تولید شده‌اند و گفته می‌شود تقلبی هستند مشکل سلامتی ندارند اما از نظر کیفیت مناسب نبوده‌اند مثلاً 30 درصد آنها آبلیموی خالص بوده و 70 درصد آب و چیزهای مختلف دیگری بوده که با آن مخلوط کرده‌اند.

رستگار با بیان اینکه موارد خطرناکی در این آبلیموها دیده نشده گفت:‌ ما باید آبلیموها را مثل آب‌میوه‌ها تولید کنیم چرا که اکنون آب‌میوه 100 درصد طبیعی داریم آبمیوه نکتار داریم که 50 درصد آن طبیعی است و نوشیدنی‌های میوه‌ای که 30 درصد آن آب میوه است.

وی تصریح کرد:‌ در مورد آب‌لیموها هم باید این کار را کرد چون فردی که می‌خواهد لیتری 50 هزار تومان هزینه کند باید آب‌لیموی 100درصد طبیعی خریداری کند و آن فردی که ارزان‌تر و لیتری 10 تا 15 هزار تومان می‌تواند خرج کند آب‌لیمویی می خرد که رقیق شده و مخلوطی از چیزهای دیگر است.

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو گفت:‌ ما به دنبال این سیاست هستیم که در 3 تا 4 ماه آینده دستورالعمل تولید آب‌لیموهای استاندارد و خالص را تدوین کرده و آن را ابلاغ کنیم.

رستگار گفت:‌ پروانه‌هایی که اکنون برای آب‌لیموها صادر می‌شود گفته شده آب‌لیموهای طبیعی هستند اما در بررسی‌های انجام شده پروانه بهداشتی با محتوای آن نمی‌خواند در نتیجه نیاز به اصلاح کردن دارد.

منبع قدس

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید