Performancing Metrics

نخستین‌ کارخانه خارجی جگوار لندروور در برزیل راه‌اندازی شد | اتاق خبر
کد خبر: 351697
تاریخ انتشار: 26 خرداد 1395 - 23:16
جگوار لندروور یک کارخانه جدید در برزیل گشود که نخستین کارخانه خارج از انگلیس این خودروساز لوکس است که مالکیت آن را تماما در اختیار دارد.

به گزارش اخبار خودرو ،این خودروساز انگلیسی که متعلق به تاتاموتورز است به رقیبانی مانند فولکس واگن و جنرال موتورز می‌پیوندد که برای دورزدن تعرفه‌های بالای واردات و رعایت مقررات برای تولید داخلی محصولات، در برزیل کارخانه راه‌اندازی کرده است.

جگوار لندروور سرمایه‌گذاری ۳۵۰ میلیون دلاری خود در برزیل را نخستین بار در سال ۲۰۱۳ اعلام کرد که یک دهه رشد این بازار در پی افزایش نرخ‌های بهره، کاهش اعتماد مصرفی و آشفتگی سیاسی که به کاهش تقاضا منجر شد پایان گرفته بود.

انتظار می‌رود فروش خودروهای جدید در برزیل امسال به پایین ۲.۱ میلیون خودرو برسد که نصف رکورد فروش ۳.۸ میلیون خودرو در سال ۲۰۱۲ است، اما جگوار لندروور اعلام کرده فروش این شرکت در پنج ماه نخست امسال ۱۱ درصد افزایش یافته است.

مدیر پروژه این شرکت در برزیل در این باره اظهار کرد: بخش لوکس در بازار خودروی برزیل کمابیش تغییری نداشته است، بنابراین سهم کل صنعت برای خودروهای گران‌قیمت رشد کرده و این شرکت توانسته موقعیت خود را حفظ کند.

آمار ثبت شده از سوی انجمن خودروسازان برزیلی که اغلب از آمار فروش عقب‌تر است کاهش چهار درصدی فروش جگوار لندروور در پنج ماه نخست امسال در مقایسه با سال گذشته را نشان می‌دهد، با این همه این رقم بسیار بهتر از کاهش ۲۷ درصدی فروش کل صنعت خودروی برزیل است.

جگوار لندروور نخستین کارخانه غیرانگلیسی خود را در سال ۲۰۱۴ در راستای یک سرمایه‌گذاری مشترک با برند چری در چین افتتاح کرد، اما کارخانه برزیلی که نزدیک ریو‌ دو ژانیرو قرار دارد نخستین کارخانه خارجی است که تماما مالکیت آن را در اختیار دارد.

این شرکت هر دو مدل شاسی‌ بلند لند‌روور دیسکاوری اسپورت و رنج روور اووک را در این کارخانه  تولید خواهد کرد. این کارخانه حداکثر ظرفیت تولید ۲۴ هزار خودرو را دارد اما امسال کمتر از ۱۰ هزار خودرو تولید می کند.

بر اساس گزارش رویترز، جگوار لندروور که سال گذشته بیش از نیم میلیون خودرو در سراسر جهان فروخت به سرعت سرگرم توسعه مدل‌های خود بوده و تا حدود سال ۲۰۲۰ با کارخانه جدیدی که در اسلوواکی به تولید کنونی خواهد افزود، حداکثر یک میلیون دستگاه ظرفیت تولید خواهد داشت.

این شرکت اعتبار مورد نیاز خود را بدون حمایت شرکت تاتاموتورز تامین می‌‌کند در نتیجه سود ناخالص جگوار در سال ۲۰۱۶-۲۰۱۵ به میزان ۴۰ درصد کاهش یافت و به ۱.۶ میلیارد پوند رسید که تا حدودی به دلیل کاهش فروش در چین بود.

94105

منبع:ایسنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید