Performancing Metrics

مساجد پایگاهی مستحکم برای تقویت وحدت و همدلی در جامعه هستند | اتاق خبر
کد خبر: 352066
تاریخ انتشار: 28 خرداد 1395 - 14:31
نماینده ولی فقیه در کردستان:
نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: مساجد پایگاهی مستحکم و مهم برای تقویت وحدت و هویت اسلامی ایرانی هستند که برای رونق و آبادانی آنها باید برنامه ریزی کرد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان، جلسه شورای مساجد استان به ریاست نماینده ولی فقیه در کردستان به منظور بررسی مشکلات و مسائل مساجد استان برگزار شد.

آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در این جلسه به اهمیت نقش مساجد در تقویت وحدت اشاره کرد و افزود: مساجد پایگاهی برای تقویت وحدت و هویت اسلامی ایرانی است که برای رونق و آبادانی آنها باید برنامه ریزی کرد.

وی ضمن تبریک ماه مبارک رمضان، گفت: کردستان سرزمین مساجد و مناره ها است و اکثر روستاهای استان دارای مسجد است که بحمدالله این مساجد آباد هستند و رونق فراوان دارند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان به جنایات گروه های تروریستی و تکفیری اشاره و تصریح کرد: ائمه جمعه و جماعات رسالت مهمی در روشن کردن افکار عمومی مردم در خصوص جنایات گروه های تروریستی و تکفیری دارند.

وی گفت: مختصات جغرافیایی بسیاری از مساجد استان از طریق سامانه موقعیت یاب جهانی ثبت شده است و مساجد باقیمانده نیز زیر پوشش سیستم موقعیت یاب جهانی قرار می گیرند تا موقعیت همه مساجد استان به‌طور دقیق مشخص شود.

آیت الله حسینی شاهرودی به کثرت مساجد استان اشاره کرد و افزود: استان کردستان با دارا بودن بیش از دو هزار مسجد در سطح کشور دارای رتبه نخست است و این نشان از پیوند مسجد با زندگی مردم دارد.

وی گفت: مساجد مهمترین پایگاه معرفت و روشنگری دینی در طول تاریخ بوده و هستند که باید همیشه آباد نگه داشته شوند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: بهتر است محل زمین مسجد طوری انتخاب شود که پاسخگوی نیاز های محل یا منطقه باشد.

وی افزود: برای ساخت مساجد باید بررسی های فراوانی هم از نظر سخت افزاری و هم از جهت نرم افزار انجام داد تا بتوان بهترین فضا و موقعیت را فراهم کرد زیرا مساجد جایگاه بسیار رفیع و معنوی خاصی در بین مردم دارد.

آیت الله حسینی شاهرودی در ادامه گفت: ائمه جمعه باید مرجع حل اختلافات مردم باشند و بتوانند زمینه حضور بیش از پیش مردم و خصوصا جوانان را در مساجد فراهم کنند.

وی افزود: اگر زندگی ها زندگی قرآنی باشد کمتر به انحراف کشیده می شود. پررونق نگه داشتن مراسمات معنوی مساجد در استحکام معنوی خانواده ها بسیار اثربخش است.

منبع: مهر

نظرات
ADS
ADS
پربازدید