Performancing Metrics

دولت با مدیرانی که حقو‌ق‌های نجومی خارج از ضوابط داشتند، برخورد و از سمتشان خلع کند | اتاق خبر
کد خبر: 352123
تاریخ انتشار: 28 خرداد 1395 - 22:51
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه دولت با مدیرانی که حقو‌ق‌های نجومی خارج از ضوابط داشتند، برخورد و از سمتشان خلع کنند، گفت: البته وقتی اولین اقدام دولت یازدهم افزایش حقوق اعضای کابینه بوده، اینکه «اگر ز باغ رعیت ملک خورد سیبی، برآرند غلامان در

به گزارش اتاق خبر، سید محمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به پرداخت حقوق‌های نجومی به مدیران دولتی، اظهار داشت: یکی از اولین اقدامات دولت یازدهم پس از روی کار آمدن، افزایش حقوق اعضای کابینه بود. در این وضعیت اینکه «اگر ز باغ رعیت ملک خورد سیبی، برآرند غلامان درخت از بیخ» دور از ذهن نیست.

وی افزود: این وضعیت باعث شد که در سطوح پایین‌تر حقوق‌های نجومی و روحیه تجمل‌گرایی و اشرافی‌گری مشاهده شود. از جمله این موارد تعمیر و بازسازی دکوراسیون اتاق کار و تغییر خودروها و موارد دیگر؛ حساب کنید چنین پرداخت‌های چند 10 میلیونی به مراکز مختلف دولتی ازجمله استان‌ها، شرکت‌های دولتی و بانک‌ها سرایت کند، آن وقت چه رقم بالایی خواهد شد.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران اضافه کرد: درحالی حقوق‌های نجومی به مدیران دولتی پرداخت می‌شود که آقایان حاضر نیستند یک وام قرض‌الحسنه 5 میلیونی به یک فرد گرفتار پرداخت کنند. در سال‌های اخیر درآمد نفتی دولت کمتر از گذشته نبوده چراکه دلار را با ارز 3 هزار تومانی به ریال تبدیل می‌کنند که رقم قابل توجی می‌شود اما خدماتی به محرومان و مستضعفان ارائه نمی‌شود که یکی ا دلایل، همین پرداخت‌های نجومی است.

حسینی با تأکید بر اینکه بنای دولت نهم و دهم صرفه جویی در این هزینه‌ها بوده است، گفت: امروز مشاهده می‌شود که مسئولان دولتی از هواپیماهای اختصاصی در سفرهای‌ داخلی و خارجی استفاده می کنند که خود این موضوع هزینه های گزافی را به کشور تحمیل می‌کند. صرفه‌جویی در همین موارد می‌تواند گره‌گشای برخی پروژه‌های کوچک عمرانی باشد.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه دولت درخصوص پرداخت‌های نجومی نمی‌تواند فرافکنی کند، گفت: اگر چنین پرداخت‌های نجومی در سطح رسانه‌ای روشنگری نشده بود، بازتابی نداشت و آقایان آن را انکار می‌کردند. البته امروز که موضوع روشن شده، دستوری برای رسیدگی داده‌اند؛ اینکه چقدر جدی باشد و برخورد شود معلوم نیست.

وی با تأکید بر این موضوع که دولت باید با مدیرانی که حقو‌ق‌های نجومی خارج از ضوابط داشتند، برخورد و از سمتشان خلع کند، گفت: این پرداخت‌ها آثار سوئی بر روی اقشار متوسط جامعه ازجمه کارمندان و کارگران خواهد داشت. در جمهوری اسلامی مناصب، مسئولیت است و نه پستی برای بهره‌برداری شخصی و به فرموده امام علی (ع) مناصب طعمه نیست بلکه امانتی است که باید مراقبت شود در آن خیانت صورت نگیرد.

دبیر کانون دانشگاهیان ایران اسلامی ضمن گلایه از دستگاه‌های نظارتی از جمله مجلس و سازمان بازرسی، گفت: گلایه بدین خاطر است که چرا این دستگاه‌ها به موقع اقدام نمی‌کنند. وظیفه اینان این است که قبل از وقوع به موضوع رسیدگی کنند نه اینکه پس از افشاگری بخواهند اقدامی انجام دهند.

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: البته بعید نیست تیم عملیات روانی و رسانه‌ای حامی دولت با طرح موضوعات حاشیه‌ای تلاش کند این مسئله مهم را به فراموشی بسپارد که نمونه چنین رویکردی را در گذشته مشاهده کرده‌ایم. اینکه پس از گذشت 3 سال هر نقطه ضعف و مشکلی را به دولت قبل نسبت دهند، فرافکنی است و دیگر حنای چنین توجیهاتی برای مردم رنگ ندارد.

منبع: فارس

نظرات
ADS
ADS
پربازدید