Performancing Metrics

مذاکرات ظریف و اشتاین مایر سازنده بود | اتاق خبر
کد خبر: 352212
تاریخ انتشار: 29 خرداد 1395 - 10:42
وزارت خارجه آلمان:
«ساسئون شبلی» معاون سخنگوی وزارت خارجه آلمان دیدار و گفت و گوی محمدجواد ظریف و فرانک والتر اشتاین مایر را سازنده، بی پروا و صریح خواند.

اتاق خبر:شبلی در ارزیابی خود از دیدار وزرای خارجه ایران و آلمان که روز چهارشنبه(26 خرداد) برگزار شد، افزود: دو وزیر درباره مسائل مخلتف از جمله مباحث منطقه ای صحبت کردند؛ محور مذکرات طبیعتا سوریه بود و این که چه طور می توانیم با ایران صحبت کنیم تا مجددا روند ژنو را احیاء کنیم.
شبلی گفت: در حال حاضر این روند متوقف شده است و هنوز تاریخ جدیدی برای مذاکرات صلح سوریه مشخص نشده است؛ هر از گاهی یک آتش بس اعلام می شود و مجددا نقض می شود.
وی ادامه داد: وزیران در نشست خود در برلین به صورت مفصل درباره کمک های بشر دوستانه برای شهرها و مناطق مشخص سوریه بحث و گفت و گو کردند. در این دیدار، اشتاین مایر از همتای ایرانی خود خواست که از نفوذ در دولت سوریه برای دسترسی به کمک های بشر دوستانه به مردم سوریه در مناطق مشخص استفاده کند.
معاون سخنگوی وزارت خارجه آلمان تاکید کرد: مساله کمک های بشر دوستانه و آتش بس نقش محوری در حل روند سیاسی دارند و اگر در مساله دسترسی به کمک های بشر دوستانه و آتش بس پیشرفتی حاصل نشود، سخت خواهد بود که مجددا بتوان گروه اپوزیسیون را به میز مذاکرات در ژنو بازگردانیم.
شبلی افزود: پس این مساله برای حل بحران سیاسی سوریه و یا فتن راه حل برای مناقشه ای که بیش پیش طول کشیده، حائز اهمیت است.
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان چهارشنبه شب و فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان درخصوص مسائل دو جانبه در برلین دیدار و گفت وگو کردند.
محور مذاکرات در این دیدار در خصوص روابط دوجانبه در زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و نیز درباره مسائل مختلف منطقه و همچنین توافق برجام بود.

منبع: ایرنا

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید