Performancing Metrics

هیچ رئیس جمهوری در آمریکا توان پاره کردن برجام را نخواهد داشت | اتاق خبر
کد خبر: 352214
تاریخ انتشار: 29 خرداد 1395 - 10:52
مقام کاخ سفید:
«بن رودس» معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید اظهارات نامزد های انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا درباره پاره کردن برجام و لغو توافق هسته ای را بی اساس خواند.

اتاق خبر: رودس عصر پنجشنبه به وقت محلی با حضور در جمع خبرنگاران در مقابل ساختمان اندیکشده شورای آتلانتیک در واشنگتن، افزود که حتی «دونالد ترامپ» نامزد جنجال برانگیز حزب جمهوریخواه نیز که پیش از این تهدید به پاره کردن برجام کرده بود، این کار را نخواهد کرد.
وی با اشاره به سخنان ترامپ گفت: تصمیم به اینکه یکی از اولین کارهایی که من (ترامپ به عنوان رئیس جمهوری آمریکا) انجام می دهم، ایجاد یک بحران در خاورمیانه باشد که می تواند به گسترش تسلیحات هسته ای و یا یک جنگ دیگر منجر شود، عاقلانه نخواهد بود.
رودس ادامه داد : رئیس جمهوری جدید آمریکا در شرایطی دفتر ریاست جمهوری را تحویل می گیرد که تمام تعهد های بزرگ هسته ای (مرتبط با ایران) به سرانجام رسیده است. انباشته اتمی ایران از کشور خارج شده و رآکتور اراک بازطراحی شده است، دیگر در فردو غنی سازی انجام نمی شود و آژانس بین المللی انر‍ژی اتمی فعالیت تمام سانتریفیوژ های ایران را زیر نظر گرفته است.
وی افزود : حال شما (به عنوان رئیس جمهوری آمریکا) تصمیم می گیرید که از شر تمام محدودیت های اعمال شده بر برنامه هسته ای ایران خلاص شوید!
معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در ادامه تاکید کرد که پاره کردن برجام نارضایتی دیگر کشور های حاضر در مذاکرات هسته ای از جمله روسیه، چین و کشور های اروپایی را به دنبال خواهد داشت و «رئیس جمهوری جدید از این موضوع اجتناب خواهد کرد. اصل اول پس از وارد شدن به دفتر ریاست جمهوری، پرهیز از ایجاد یک مشکل بزرگ دیگر است.»
ترامپ پیش از این توافق هسته ای با ایران را برای آمریکا و رژیم صهیونیستی فاجعه بار توصیف کرده و گفته بود که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، توافق هسته ای را پاره خواهد کرد.

منبع: ایرنا

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید