Performancing Metrics

«بیل گیتس» به صف حامیان ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا پیوست | اتاق خبر
کد خبر: 352257
تاریخ انتشار: 29 خرداد 1395 - 12:45
«بیل گیتس» بنیانگذار غول کامپیوتری «مایکروسافت» در یادداشتی که در روزنامه تایمز منتشر شد، هشدار داد چنانچه انگلیس از اتحادیه اروپا خارج شود جذابیت تجاری اش را از دست می دهد.

اتاق خبر - این ثروتمند آمریکایی که تاکنون بالغ بر یک میلیارد پوند در انگلیس سرمایه گذاری کرده است، در این یادداشت که روز شنبه منتشر شد، هشدار داد که شرکتش تعهدی به تجارت با انگلیس خارج شده از اتحادیه اروپا نخواهد داشت.
وی تصریح کرد دسترسی انگلیس به بازار اروپا یکی از مهمترین دلایلی بوده که سبب شده است تا مایکروسافت مرکز تحقیقاتش را در شهر کمبریج انتخاب کند.
گیتس افزود: اگرچه این مردم انگلیس هستند که برای کشورشان تصمیم می گیرند اما این برای من کاملا مشخص است که اگر انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا رای دهد، جذابیت سرمایه گذاری و تجارتش را از دست می دهد.
وی اضافه کرد: برای انگلیس دشوار خواهد بود تا استعدادهای ناب را در چارچوبی خارج از اتحادیه اروپا پیدا و استخدام کند؛ همان استعدادهایی که سبب تولید شغل برای مردم انگلیس خواهد شد.
گیتس ادامه داد که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا سبب می شود تا همکاری های تجاری، مالی و دانشگاهی میان انگلیس با سایر کشورها به شدت آسیب ببیند.
رئیس مایکروسافت که بخشی از دارایی هایش را به مراکز تحقیقاتی، دارویی و موسسات بشردوستانه اهدا کرده است، تصریح کرد: همکاری های نزدیک بین ملت ها شرط اصلی کسب موفقیت در پیشبرد اهداف بشردوستانه است.
وی عنوان کرد: من شاهد نفوذ بالقوه انگلیس در مذاکرات با اتحادیه اروپا بر سر چالش های بین المللی بوده ام و اینکه چطور این کشور به عنوان یک عضو قوی بر روی برخی از تصمیمات، تاثیر گذار بوده است.
بنیانگذار مایکروسافت تصریح کرد که برای حل معضلات و چالش های آتی باید همکاری های بیشتری میان انگلیس و اتحادیه اروپا صورت گیرد و 'نه کمتر'.
گیتس در پایان تاکید کرد: اروپا با حضور انگلیس قوی تر است و به عکس، انگلیس نیز با حضور در اتحادیه اروپا قوی تر، آبادتر و بانفوذ تر خواهد بود.
اظهارات رئیس غول کامپیوتری مایکروسافت در حالی منتشر می شود که نتایج نظرسنجی های اخیر در خصوص همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا حاکی از پیشتازی حامیان برگزیت نسبت به طرفداران ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپاست.
نتایج نظر سنجی موسسه ایپسوس موری که روز گذشته (پنجشنبه) به سفارش روزنامه ایونینگ استاندارد صورت گرفت، موئد آن است که 53 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی حامی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موسوم به 'برگزیت ' هستند.
این در حالی است که میزان موافقان ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا 47 درصد بوده است.
همه‌پرسی خروج یا عدم خروج انگلیس از اتحادیه اروپا روز پنجشنبه سوم تیرماه (23 ژوئن) برگزار می‌شود و مخالفان و موافقان برگزیت یکدیگر را به گمراه کردن رأی‌دهندگان متهم کرده اند.
با نزدیک‌تر شدن به زمان این ‌همه پرسی، مسئله ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا علاوه بر تشدید دامنه فعالیت هر دو جناح داخلی مخالف و موافق برگزیت در داخل این کشور، بیش‌ازپیش ابعاد فراملی یافته است و تاکنون نیز شماری زیادی از نهادهای اقتصادی و مالی ، سیاستمداران جهان خصوصاً رهبران اروپایی در ارتباط با آن موضع گرفته‌اند.
صندوق بین المللی پول نیز روز جمعه گذشته هشدار داد که برگزیت دارای آثار منفی اقتصادی برای انگلیس است .
به گفته صندوق بین المللی پول برگزیت سبب شروع رکود اقتصادی در انگلیس خواهد شد.
'مارگوت والستروم' وزیر امور خارجه سوئد اخیرا در سخنانی هشدار داد که خروج انگلستان از اتحادیه اروپا در جریان همه پرسی 23 ژوئن، می‌تواند سبب فروپاشی این اتحادیه شود.
'دونالد تاسک' رئیس شورای اروپا نیز روز پنجشنبه در سخنانی ضمن ابراز نگرانی نسبت به پیامدهای خروج احتمالی انگلستان از اتحادیه اروپا گفت این اتفاق هم برای این کشور و هم برای اروپا خطرناک شمرده می شود.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید