Performancing Metrics

خوراکي هاي انرژي زا براي روزه داران | اتاق خبر
کد خبر: 352587
تاریخ انتشار: 5 تیر 1395 - 15:08
روزه گرفتن در تابستان که روزهاي داغ و بلندي دارد خيلي هم ساده نيست و اگر در هنگام سحري مواد انرژي زا نخوريد صد در صد بيمار خواهيد شد. در اين پست ما شما را با 6 خوراکي معجزه گر آشنا ميکنيم.

به گزارش اتاق خبر،روزه گرفتن در تابستان که روزهاي داغ و بلندي دارد خيلي هم ساده نيست و اگر در هنگام سحري مواد انرژي زا نخوريد صد در صد بيمار خواهيد شد. در اين پست ما شما را با 6 خوراکي معجزه گر آشنا ميکنيم.

روزه گرفتن در تابستان که روزهاي داغ و بلندي دارد خيلي هم ساده نيست و اگر در هنگام سحري مواد انرژي زا نخوريد صد در صد بيمار خواهيد شد.

خوراکي اول:شاهي است که همه ي ما ان را با مزه ي تندي که دارد در سبزي خوردن ديده و خورده ايم. اين سبزي حاوي فيتوکميکال‌هاي فراواني مانند گلوکوزينالات‌ها است که ترکيبات گياهي هستند که از بروز بسياري از بيماري‌ها پيشگيري مي‌کنند و سرشار از املاح معدني مفيد براي بدن مي باشد. هم چنين يک آنتي اکسيدان قوي براي بدن است.

خوراکي دوم:زرد آلو است ، زرد آلو حاوي مقدار زيايد ويتامين آ ، سي و پتاسيم مي باشد. به دليل قند و آبي که دارد تا ساعتها نيازهاي بدن را تامين خواهد کرد.

خوراکي سوم: انجير است . اين ميوه ي خيلي کوچک سرشار از مواد مغذي بدن است. راحت هضم مي شود و خوردن يک عدد انجبر به اندازه ي 8 موز مفيد مي باشد. اين ميوه آهن و منزيم زيادي دارد که از کم خوني روزه داران جلوگيري مي کند. هر انجير حاوي 40- 20 کالري است.

خوراکي چهارم :توت‌فرنگي است ،  اگر بتوانيد در اين فصل توت فرنگي تازه گير بياوريد خيلي عالي مي شود چون اين ميوه سرشار از ويتامين هاست و خاصيت ضد سرطاني دارد. هم چنين طعم دهان شما را تا افطار خوب نگه مي دارد. توت فرنگي عملکرد مغز را بهبود مي‌بخشد و روند زوال سلول‌هاي آن را به تاخير مي‌اندازد. اين ميوه چاق کننده نيست اما به دليل ويتامينهاي فراوان انرژي بخش است.

خوراکي پنجم: کدو سبز مي باشد. اين گياه ، براي درمان مشکلات معده و گوارشي در ايام روزه داري مفيد است. هم چنين

به خاطر داشتن آب فراوان (بيش از 98 درصد) مي‌تواند براي افرادي که هنگام سحر تمايلي به نوشيدن اب ندارند، ماده غذايي مناسبي باشد.

 خوراکي ششم: لوبيا چشم بلبلي است. به دليل داشتن مقدار زيادي ويتامين ب و فيبر و منزيم و روي. اين خوراکي کم چرب و بدون کلسترول و حاوي سديم است.فيبر غني موجود در آن، به کاهش وزن کمک مي‌کند.منبع عالي پروتئين است و افراد گياه‌خوار مي‌توانند آن را جايگزين گوشت کنند. پروتئين براي حفظ سلامت عضله، پوست، مو و ناخن بسيار مفيد است.پروتئين باعث رشد سلول‌ها مي‌شود و در بدن انرژي توليد مي‌کند.

منبع آریا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید