Performancing Metrics

آمار ثبت شده طلاق در شاهرود واقعی نیست | اتاق خبر
کد خبر: 353137
تاریخ انتشار: 1 تیر 1395 - 03:52
معاون فرماندار شاهرود گفت: آمار ثبت شده طلاق در شاهرود واقعی و بومی نیستن چرا که در بسیاری از شهرهای حومه دفتر ثبت طلاق وجود ندارد و مردم برای طلاق به شاهرود سفر می کنند.

به گزارش اتاق خبر، احمد خرم ظهر یکشنبه در نشست ثبت وقایع تاریخی و آمار شاهرود به میزبانی سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان، ضمن اشاره به عدم وجود دفاتر طلاق در شهرهای حومه شاهرود، بیان داشت: متاسفانه طلاق های شهرهای مجاور شاهرود مانند دامغان، میامی، کالپوش، بسطام و حتی از استان های خراسان شمالی، رضوی و گلستان در شاهرود ثبت می شود که این امر باعث می شود تا آمار طلاق این شهرستان به طرز عجیبی غیر واقعی باشد.

وی با بیان اینکه موارد متعددی از حضور مردم استان گلستان و خراسان در دفاتر ثبت طلاق شاهرود وجود دارد که یکی از علل آن علاوه بر نبود دفتر طلاق، موضوعات فرهنگی و خانوادگی است، افزود: بعضا افراد ترجیح می دهند طلاق خود را در شهری به جز زادگاهشان ثبت کنند که این پدیده باعث می شود تا آمار طلاق ثبت شده در شاهرود غیر واقعی و غیر بومی باشد.

اقدامات فرهنگی زمان بر هستند

معاون سیاسی امنیتی فرماندار شاهرود درباره اقدامات فرهنگی صورت گرفته در کاهش معضلات اجتماعی مانند طلاق، گفت: با وجود آمار غیربومی طلاق در شاهرود بازهم باید این پدیده را بپذیریم و برای کاهش آن راهکار ارائه دهیم که درباره ترویج ازدواج طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، باید گفت نگرش جدی در سال ۹۵ از طریق سازمان ملی جوانان و کارگروه اجتماعی  فرهنگی، مسائل و مشکلات در این خصوص مطرح شده است.

خرم با اشاره به وجود طرح کارشناسی ازدواج آسان در سطح کشور، بیان داشت: این طرح به صورت میدانی در کل کشور تهیه و برای مقام معظم رهبری و کارشناسان آسیب شناسی اجتماعی ارسال شد لذا ما نیز بر آن هستیم تا طرح کارشناسی مسائل مربوط به ازدواج را به صورت نهایی تدوین و با در نظر گرفتن اعتبارات لازم گام های مثبت و سازنده ای در روند ازدواج جوانان برداریم.

وی افزود: اقدامات فرهنگی دیربازده است چراکه با باورهای ذهنی مردم سروکار داشته و بسیار هزینه بر هستند اما این دغدغه و اهتمام جدی است و پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در باب ازدواج آسان تمام توانمندی دستگاه های اجرایی را به کار می بریم تا بتوانیم این بحث را به شکل مطلوب در جامعه نهادینه کنیم.  

کاهش طلاق در زمره ۵ اولویت اصلی مدیرت شاهرود

معاون فرماندار شاهرود با بیان اینکه کاهش طلاق در زمره پنج اولویت اصلی مدیریت شهرستان است، گفت: در کارگروه مسائل فرهنگی و اجتماعی شهرستان، ۲۳ مورد آسیب اجتماعی مورد بررسی قرار گرفته اند که از این بین بحث طلاق یکی از پنج اولویت اصلی برای رفع معضلات مشکلات و طبعات آن در شاهرود هستند که امیدواریم بتوانیم در راه رفع این معضل اجتماعی گام های خوبی برداریم.

خرم با اشاره به نرخ رشد استان و شهرستان شاهرود نیز، توضیح داد: نرخ رشد در شاهرود و به تبع آن استان سمنان از میانگین کشوری فاصله چندانی ندارد و از این لحاظ دچار نگرانی نیستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم تسهیل در اعطای کارت ملی هوشمند به مردم، افزود: این کارت ها مقدمه ای برای ورود به دولت الکترونیک هستند که امیدواریم با روند خوب حال حاضر در شاهرود پیگیری شوند.

منبع: مهر

94104

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید