Performancing Metrics

رفتارهای مثبت بلاروس در مناسبات راهبردی ایران لحاظ می شود | اتاق خبر
کد خبر: 353149
تاریخ انتشار: 31 خرداد 1395 - 16:00
دیدار خداحافظی سفیر سابق بلاروس با ظریف:
ویکتور ریباک سفیر بلاروس صبح امروز با محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان دیدار خداحافظی پایان مأموریت خود را انجام داد و پیرامون چگونگی گسترش مناسبات دوجانبه بحث و تبادل نظر کرد.

اتاق خبر- ویکتور ریباک سفیر بلاروس صبح امروز با محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان دیدار خداحافظی پایان مأموریت خود را انجام داد و پیرامون چگونگی گسترش مناسبات دوجانبه بحث و تبادل نظر کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان، در این دیدار با اشاره به نقش سازنده سفیر بلاروس در گسترش مناسبات دوجانبه ابراز امیدواری نمود که شناخت و دوستی های سفیر بلاروس در پایان مأموریت بتواند در مینسک ، زمینه های گسترش مناسبات دو کشور را بطور مستمر تحقق بخشد.
وزیر امور خارجه کشورمان با تبیین رویکرد بلاروس در دوره تحریم ها خاطرنشان ساخت : رویکرد و سوابق بلاروس در دوره تحریم ها ، نسبت به جمهوری اسلامی ایران همواره صادقانه و سازنده بوده است و ما این رفتار را در راهبردهای مناسبات دو کشور ملحوظ می داریم .
ریباک نیز در این دیدار با تشریح نتایج توافق هسته ای ایران با قدرت های بزرگ ، این موفقیت را به وزیر امور خارجه کشورمان تبریک گفت .
وی در پایان مأموریت خویش با ابراز خرسندی خود از اینکه مقطع مأموریت اش با دوره دولت یازدهم دولت تدبیر و امید همزمان گردید، خاطرنشان ساخت : ما مراودات کنسولی و رفت و آمدها را بین دو کشور راه اندازی کرده ایم و با برگزاری سیزده کمیسیون اقتصادی بین دو کشور زمینه های همکاری های دوجانبه را بطور گسترده ای افزایش داده ایم. وی افزود: سفر وزیر صنایع بلاروس به ایران و وزیر علوم و تحقیقات فن آوری جمهوری اسلامی ایران به بلاروس در آینده می تواند مراودات فیمابین را هر چه بیشتر تعمیق بخشد .

نظرات
ADS
ADS
پربازدید