Performancing Metrics

جلوگیری از تعطیلی 200 واحد صنعتی در البرز | اتاق خبر
کد خبر: 353247
تاریخ انتشار: 31 خرداد 1395 - 21:54
استاندار البرز گفت: همراهی بانک ها و دستگاه های استان با ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از تعطیلی 200 واحد صنعتی جلوگیری کرد.

اتاق خبر: از استانداری البرز، سیدحمید طهائی افزود: یکی از نکات حیاتی کشور در شرایط کنونی مسئله اقتصاد مقاومتی است که در این رابطه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در کشور تشکیل و به موازات آن در استان نیز نسبت به شکل گیری این ستاد اقدام شده است.
وی با بیان اینکه رونق چرخه تولید در استان یکی از برنامه های اصلی این ستاد به شمار می رود، افزود: در قالب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، شناسایی واحدهای نیمه فعال در دستور کار قرار گرفته و اهم مسائل به ستاد اقتصاد مقاومتی راه یافته است.
طهائی با اشاره به اینکه ستاد تسهیل و رفع موانع تولیدی، بازوی اقتصاد مقاومتی در استان است، افزود: سال گذشته این ستاد 322 مصوبه را عملیاتی و مشکلات واحدهای تولیدی متعددی را برطرف کرده است.
وی بیان اینکه برنامه های اقتصاد مقاومتی از ابتدای سال بصورت جدی و فعال مورد پیگیری قرار دارد، گفت: وظایف به دستگاه هایی که بصورت مستقیم روی برنامه های این ستاد تأثیرگذار هستند ابلاغ شده و سهم استان در تحقق این مهم با تعیین جدول زمان بندی مشخص گردیده است.
فرمانده ستاد اقتصادمقاومتی در استان بدهی و معوقات بانکی را اصلی ترین عوامل در از رونق افتادن چرخ صنایع اعلام کرد استاندار البرز افزود: با تلاش هایی که ستاد تسهیل در استان داشته و هماهنگی هایی که با بانک ها و دستگاه های استانی بعمل آمده، تا کنون از تعطیلی 200 واحد صنعتی جلوگیری شده است.
وی گفت: این در حالی بود که بانک ها به خاطر معوقات صنایع، امکان تملک واحدهای تولیدی را داشتند که ستاد تسهیل استان مانع این امر شد.
طهائی در ادامه سفر اخیر رئیس کل بانک مرکزی به استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: با وجود اینکه سهمیه اعتباری سیستم بانکی کشور 417 هزار میلیارد تومان اعلام شده بود در سفر اخیر دکتر سیف با تشریح شرایط ویژه این استان صنعتی، دستور برداشته شدن سقف تسهیلات به واحدهای تولیدی صادر و با اختیاری که به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان داده شد رقم تسهیلات به واحدهای مستعدتوسعه که نیازمند منابع مالی بیشتر هستند برای بازگشت به چرخه تولید کشور، با سقف بالاتر منابع مالی، بلامانع خواهدبود.
وی افزود: علاوه بر 16 هزار میلیارد تومانی که بانک مرکزی پیش تر برای کمک به صنایع کوچک و متوسط در نظرگرفته بود منابع مالی بیشتری هم در اختیار این واحدها قرار خواهد داد.
استاندار البرز همچنین تکمیل پروژه های نیمه تمام را یکی از راهبردهای اصلی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اعلام کرد و گفت: تا پیش از این الزامی برای واگذاری طرح های نیمه تمام وجود نداشت اما ستاد فرماندهی کشور این الزام را در منشور راهبردی مورد تأکید قرار داده و دستگاه ها باید طرح های با توجیه اقتصادی را به بخش خصوصی واگذار کنند، ما نیز در استان تمام تلاش را بکار گرفته ایم تا هیچ پروژه نیمه تمامی بلاتکلیف روی زمین باقی نماند.
طهائی همچنین با اشاره به اینکه کشور تجربه حصر اقتصادی 30 ساله را داشته است،افزود: تمام تلاش دولت این است که کشور در تنگناهایی که دشمن طی این سالها ایجاد کرده بود قرار نگیرد.
استاندار البرز با بیان اینکه توسعه مناسبات اقتصادی را در دستور کار قرار داده ایم، گفت: برای رونق اقتصادی در استان تمامی دستگاه ها باید همراه باشند و در اجرا سعی شود که تمام توان برای خدمت به مردم بکار گرفته شود، قطع به یقین مسئولانی که در انجام وظایف ضعف داشته باشند از چرخه خدمت بازخواهندماند.
طهائی در ادامه با اشاره به روند زمان بر برخی استعلام ها در صدور مجوزها و.. نیز اجرای شبکه دولت الکترونیک را سبب ساز تسهیل در بروکراسی اداری عنوان کرد و گفت: تا کنون 111دستگاه در استان به شبکه دولت متصل شده اند و با نهایی شدن این طرح، تنها با یک دستور کلیه استعلام ها وخدمات بانکی و حقوقی انجام خواهدشد تا کلیه پرونده ها در مدت زمان کوتاهی تعیین تکلیف شود.
استاندار البرز در محور دیگری با اشاره به اینکه استان تازه تأسیس البرز در بسیاری از شاخص های ملی دچار کمبود بوده است، گفت: جمع آوری اطلاعات استان، استقلال شرکت گاز البرز و آبفای روستایی، با منفک شدن آن از تهران، ساماندهی چارت و تشکیلات نیروی انسانی استان، تکمیل پروژه ملی شهید همت و امتداد آن به آزادراه شهدای البرز، راه اندازی دوباره کارگاه عمرانی مسیر هشتگرد – طالقان از جمله اقدامات عملیاتی دولت در طول دو سال اخیر بوده است.

منبع:ایرنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید