Performancing Metrics

352 داعشی در سوریه کشته شدند | اتاق خبر
کد خبر: 353258
تاریخ انتشار: 1 تیر 1395 - 11:42
دیده بان حقوق بشر سوریه:
دیده بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است، روز دوشنبه اعلام کرد از آغاز عملیات نیروهای دمکراتیک کرد سوریه در ماه گذشته میلادی، که برای بیرون راندن گروهک تروریستی داعش از شهر منبج واقع در استان حلب صورت گرفته است، 352 داعشی کشته شده اند.

اتاق خبر - به گزارش پایگاه روزنامه الیوم السابع، منابع محلی هم چنین گزارش داده اند که درگیری های سنگین بین نیروهای دولتی سوریه و گروهک تروریستی داعش برای به کنترل درآوردن میدان نفتی انقلاب واقع در غرب استان رقه جریان دارد.
از سوی دیگر پایگاه خبری کشور ترکیه گزارش داد: 23 نفر از عناصر گروهک تروریستی داعش در جریان حمله هوایی هواپیماهای ائتلاف ضد داعش به سرکردگی آمریکا و نیز در حملات توپخانه ای ارتش ترکیه در مرز این کشور با سوریه کشته شده اند.
از سوی دیگر، مرکز هماهنگی آتش بس روسیه واقع در پایگاه حمیمیم در شمال سوریه، از نقض آتش بس مکرر گروهک تروریستی جیش الاسلام در 24 ساعت آینده خبر داده است.
دیده بان حقوق بشر سوریه یکشنبه گذشته (23 خردادماه) نیز اعلام کرد که بیش از 600 غیر نظامی از شهر منبج سوریه به سمت مناطق تحت کنترل نیروهای دموکراتیک کرد سوریه در جنوب این شهر فرار کرده اند.
شهر منبج که بین رقه و مرز سوریه و ترکیه قرار دارد، یک نقطه مهم و استراتژیک به شمار می آید که از طریق آن برای داعشی ها در سوریه اسلحه، مهمات ، مواد غذایی و جنگجو ارسال می شود.
این شهر در فاصله تقریبا 360 کیلومتری دمشق قرار دارد.
منبج از سال 2014 در اشغال گروه تروریستی-تکفیری داعش است و طبق اعلام ناظر حقوق بشر سوریه، هزاران نفر شهروندان شهر منبج در آغاز تشدید حمله های هوایی، از این شهر خارج شده اند.
نیروهای دمکراتیک کرد سوریه در 31 می (11 خرداد)، عملیاتی را برای بیرون راندن گروهک تروریستی داعش از شهر منبج که یکی از مراکز اصلی استقرار تروریست ها در استان حلب است،‌ آغاز کردند.
نیروهای کرد با پشتیبانی هوایی ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا توانستند کنترل بیش از یکصد روستا و مزارع را در منطقه منبج به دست آورده و این منطقه را به محاصره خود درآورند.
اما با حمله های انتحاری گروهک تروریستی داعش که تقریبا به صورت روزانه انجام می گیرد، پیشروی نیروهای دمکراتیک کرد سوریه را به کندی گراییده است.

ایرنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید