Performancing Metrics

شاه‌کلید اقتصاد مقاومتی اصلاح الگوی مصرف است | اتاق خبر
کد خبر: 353759
تاریخ انتشار: 2 تیر 1395 - 20:01
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم یکی از شاه‌کلیدهای اقتصاد مقاومتی را اصلاح الگوی مصرف و افزایش بهره‌وری دانست و گفت: با مدیریت مصرف هم می‌توانیم اقدامات مؤثر و عملی برای پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی داشته باشیم و هم می توانیم به مبارزه با ریزگردها برویم.

اتاق خبر: عبدالحمید توکلی‌بینا  همزمان با نخستین روز هفته صرفه‌جویی در مصرف آب در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی در سخنانی با اشاره به اینکه واقعیت کمبود آب در کشور را دیر به مردم گفتیم، اظهار داشت: امروز نتیجه این واقعیت‌ها را لمس می‌کنیم که بروز ریز گردها نیز یکی از دلایل بحران آب است که سلامت انسان را تهدید می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه مدیریت مصرف یک مسئله اساسی در دنیا است، خاطرنشان کرد: اگر به این موضوع مهم توجه نکنیم روز به روز سلامت خودمان را به چالش می‌کشیم.

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه بخش عمده‌ای از سلامت مردم از طریق آب تأمین می‌شود، تصریح کرد: اگر از منابع آب صیانت نکنیم قطعاً در سال‌های آینده اوضاعی بحرانی‌تر از گذشته خواهیم داشت.

وی یکی از شاه‌کلیدهای اقتصاد مقاومتی را اصلاح الگوی مصرف و افزایش بهره‌وری عنوان کرد و ابراز داشت: با مدیریت مصرف هم می‌توانیم اقدامات مؤثر و عملی برای پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی داشته باشیم و هم توانیم به مبارزه با ریز گردها برویم.

توکلی بینا با اشاره به اینکه همه در خصوص ریز گردها در کشور مقصر هستند گفت: هم مسئولان در زمینه برنامه‌ریزی و جلوگیری از برنامه‌ریزی‌های غلط و هم مردم به دلیل عدم مدیریت مصرف، افزایش بی‌رویه آب منابع زیرزمینی، افزایش برداشت‌های غیرمجاز در این زمینه مسئول هستند.

وی تأکید کرد: اگر همه ما در خصوص برداشت از منابع آبی و مدیریت مصرف آب تلاش کنیم این اتفاقات رخ نمی‌دهد وگرنه اگر دولت مدبرانه‌ترین برنامه‌ها را پیاده‌سازی کند ولی مردم در کنار دولت نباشند و التزام عملی دوطرفه وجود نداشته باشد قطعاً نمی‌توانیم بر مشکلات زیست‌محیطی فائق آییم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم بر لزوم تغییر نگرش نسبت به استفاده از آب تأکید کرد و اظهار داشت: باید سبک زندگی‌مان را در خصوص مدیریت مصرف تغییر دهیم و در این زمینه رسانه‌ها نقش مهم و اساسی ایفا می‌کنند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به عملکرد شرکت آب و فاضلاب در یک‌سال گذشته گفت: اصلاح و توسعه 85 کیلومتر شبکه‌های آب و فاضلاب، جمع‌آوری بیش از 25 میلیون مترمکعب جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب، رفع 18 هزار حادثه در شبکه‌های آب و فاضلاب، تولید و تصفیه 109 میلیون مترمکعب آب، واگذاری 10 هزار انشعاب آب و فاضلاب و تعویض 13 هزار کنتور خراب مشترکین از جمله اقدامات آب و فاضلاب قم طی یک‌ساله گذشته است.

توکلی بینا سال گذشته را یکی از موفق‌ترین سال‌های تاریخ آب و فاضلاب قم به خاطر اجرای پروژه‌های بزرگ و اثربخش دانست و گفت: از جمله این پروژه‌ها تکمیل و راه‌اندازی ساختمان آزمایشگاه و مرکز کنترل کیفیت آب قم است که بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته بهترین و پیشرفته‌ترین آزمایشگاه آب و فاضلاب کشور است.

وی همچنین با اشاره به افتتاح فاز توسعه‌ای نرم‌افزار و سخت‌افزاری و ساختمان مرکز پایش و راهبری تأسیسات آب و فاضلاب کشور با حضور وزیر نیرو افزود: نرم‌افزار این مرکز جزو بهترین‌های کشور به شمار می‌رود که مورد استقبال مسئولان و کارشناسان کشوری قرارگرفته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم انجام پروژه پایش آنلاین فشار شبکه و دستور دهی آنلاین برای کاهش فشار شبکه آب را از دیگر اقدامات اجراشده توسط آب و فاضلاب قم برشمرد و گفت: این پروژه در کنترل فشار، کاهش حوادث، کاهش هدر رفت و اثر شاخصی در اقتصاد مقاومتی دارد.

وی از کسب رتبه برتر کشوری در بخش کنترل کیفیت آب خبر داد و گفت: با ارزیابی‌های صورت گرفته شرکت آب و فاضلاب قم این رتبه را کسب و موردتقدیر مدیرعامل آب و فاضلاب کشور و قائم‌مقام وزیر نیرو قرار گرفت.

توکلی بینا با اشاره به دریافت تسهیلات 70 میلیون یورویی از بانک توسعه اسلامی اظهار داشت: با بهره‌گیری از این تسهیلات اجرای 12 کیلومتر شبکه انتقال، 5.7 کیلومتر شبکه اصلی و 93.5 کیلومتر شبکه فرعی فاضلاب در بخش نیروگاه و نصب 6 هزار و 300 فقره انشعاب انجام شده است.

وی با بیان اینکه با استفاده از این تسهیلات پیشرفته‌ترین تصفیه‌خانه فاضلاب کشور با ظرفیت 250 هزار نفر در قم به بهره‌برداری رسید، اظهار داشت: این تصفیه‌خانه کاملاً ایرانی ساز است و با استفاده از گاز حاصل لجن این تصفیه‌خانه 1.2 مگاوات برق تولید می‌شود که نمونه بارز حرکت در راستای اقتصاد مقاومتی است.

مبع:ایلنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید