Performancing Metrics

نتایج اولیه همه پرسی انگلیس | اتاق خبر
کد خبر: 354110
تاریخ انتشار: 4 تیر 1395 - 08:17
نتایج اولیه همه پرسی انگلیس، برای طرفداران «ماندن» در اتحادیه اروپا مأیوس کننده بود.

به گزارش اتاق خبر، نتایج اولیه همه پرسی انگلیس در خصوص ماندن یا خروج این کشور از اتحادیه اروپا، برای طرفداران «ماندن» مأیوس کننده بود.

 ۶۱.۳ درصد از رأی دهندگان در شهر «ساندرلند» به «خروج» انگلیس از اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند. این درحالیست که گزینه «ماندن» در این اتحادیه، تنها ۳۸.۷ درصد از آراء را به خود اختصاص داد که این خبر بدی برای طرفداران «ماندن» انگلیس در اتحادیه اروپاست.

طبق پیش بینی ها انتظار می رفت که در ساندرلند،‌ تنها ۵۳.۶ درصد به «خروج» و ۴۶.۴ درصد به «ماندن» رأی مثبت دهند.

بنا به اظهارات «کریس هانرتي» صاحبنظر سیاسی، در ساندرلند هرچقدر که رقابت میان دو اردوگاه نزدیکتر باشد،‌ برای طرفداران «ماندن» وضعیت بهتری را می توان انتظار داشت؛ اما اختلاف آراء (۶۱ به ۳۹) برای طرفداران «ماندن» مأیوس کننده است.

نتایج آراء در نیوکاسل نیز بسیار غافلگیر کننده بود. طبق پیش بینی بانک «جِی. پی. مورگان» انتظار می رفت که حامیان «ماندن» ۶۶.۸ درصد از آراء را به خود اختصاص دهند؛ اما در عمل،‌ تنها ۵۰.۷ درصد به «ماندن» رأی مثبت دادند. حامیان «خروج» نیز ۴۹.۳ درصد از آراء را کسب کردند.

گفتنی است که شهرهای نیوکاسل و ساندرلند نخستین مناطق در انگلیس بودند که نتایج آراء آنها اعلام شد. نتایج آراء این دو شهر که اغلب ساکنان آنها حامی حزب کارگر هستند،‌ نشان می دهد که این حزب تا چه حد در جلب حمایت از گزینه «ماندن» انگلیس در اتحادیه اروپا موفق عمل کرده است.

منبع: مهر

94104

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید